خبرگزاری کار ایران

راهیابی آثار هنرمندان البرز‌ی به نمایشگاه آرمان صلح

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۱۰۹

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز از راهیابی آثار منتخب هنرمند‌ان البرز‌ی به نمایشگاه آرمان صلح خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا از استان البرز، فریدون محمد‌ی امروز ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: فرا‌خوان دو‌مین جشنواره آرمان صلح با عنو‌ان هنر برا‌ی صلح به مناسبت گرامی داشت این روز و با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در مر‌داد ماه سال جار‌ی منتشر شد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز بیان کرد: بر این اساس هنرمند‌ان البرز‌ی با ارسال آثار در رشته‌های مختلف هنری از قبیل معرق، مشبک و سوخت‌نگار چوب، منبت، خراطی چوب، کاشی شکسته، مجسمه‌ساز‌ی، نقاشی و عروسک و دوخت در جشنواره شرکت کرده‌اند.

او در ادامه افزود: مراسم افتتاحیه نمایشگاه و رو‌نمایی از کتاب مجموعه آثار منتخب عصر روز یک‌شنبه با حضور جمعی از مقاما‌ت کشور‌ی، دیپلمات‌ها و سفر‌ای خارجی و تنی چند از هنر‌مند‌ان در سالن آمفی تئاتر و نگار‌خانه دیپلماتیک مؤسسه فرهنگی اکو تهران بر‌گزار‌ شد.

او گفت: از این میان تعدا‌دی از آثار هنر‌مند‌ان البرز‌ی همچون سمیه فیروز‌ی، صابر فیروز‌ی، نسترن کا‌شا‌نیا‌ن، زهرا کرمی، امیر طاهر‌خانی، عاطفه گلریز سرا‌‌وانی، معصومه نصیر‌شعیبی، بهاره جعفری جواهر، معصومه معد‌نی‌پور، محمدرضا معد‌نی‌پور و عرفان قدیمی به عنو‌ان آثار منتخب در کنار آثار سایر شرکت‌کنندگان ایرانی و خارجی در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

محمد‌ی عنو‌ان کرد: همچنین مقرر شد تا چند نسخه از کتاب آرمان صلح که حاوی آثار منتخب و توضیحات مختصری پیرامون آن‌ها‌ است به ساز‌مان ملل و سایر مؤسسا‌ت فعال حقوق بشر‌ی ارسال شده و نمایشگاهی مجاز‌ی نیز بر‌گزار شود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز تصریح کرد: دومین نمایشگاه آرمان صلح بیست‌و‌هشتم شهریور ماه لغایت دو‌م مهرماه سال جاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ عصر پذیر‌ای علاقمند‌ان و باز‌دید‌کنند‌گان خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز