خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه خواربارفروشان استان زنجان:

کنترل قیمت‌لبنیات در خط تولید رها شده و کنترل نمی‌شود/با نخریدن مردم؛ قیمت محصولات لنبی در بازار واقعی‌ می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۹۷۷

رئیس اتحادیه خواربارفروشان استان زنجان با بیان اینکه در بازار توزیع کنندگان محصولات لبنی حق ندارند محصولات را بالات از قیمت روی کالا عرضه کنند تاکید کرد: متاسفانه کنترل قیمت‌ها در خط تولید رها شده و کنترل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جلیل علی محمدی با اشاره به اینکه قیمت لبنیات در یک سال اخیر روند افزایشی داشته است، گفت: اخیرا افزایش قیمت کره نیز مطرح بود اما در حال حاضر اطلاعی دقیقی ندارم که این افزایش قیمت کجا رسیده است.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان استان زنجان، با تاکید براینکه موضوع افزایش قیمت لبنیات بر بازار فروش تاثیر منفی گذاشته است تصریح کرد: کمبودی در تولید و عرضه محصولات لبنی در بازار وجود ندارد و به وفور محصولات لبنی در بازار توزیع می‌شود.

وی، تصریح کرد: افزایش قیمت‌ لبنیات غیرمنطقی است و اگر مردم در مدت یک هفته محصولات لنبی خریدار نکنند قطعا قیمت‌ها در بازار واقعی‌تر می‌شود.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان استان زنجان، با تاکید براینکه صنایع لبنی قیمت‌ها را به صورت دلخواه تعیین می‌کنند افزود: مردم به افزایش قیمت‌ها عادت کردند و شرکت‌ها نیز به دلخواه قیمت‌ها را بالا می‌برند.

علی‌محمدی، همچنین با بیان اینکه قیمت‌های محصولات لبنی در بازار واقعی نیست و این محصولات در بازار با قیمت بالاتری توزیع می‌شود افزود: کنترل قیمت لبنیات در بازار امکانپذیر نیست مگر اینکه قیمت‌ها از مبدا کنترل شود.

وی با تاکید براینکه ارگان و سازمان نظارتی باید در نرخ گذاری محصولات لبنی دخالت کنند تا قیمت‌ها در بازار کنترل شود، گفت: اگر قیمت‌ها و نرخ گذاری در سطح کارخانجات اصلاح شود کنترل قیمت‌ها در بازار نیز اتفاق می‌افتد.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان استان زنجان، با بیان اینکه در بازار توزیع کنندگان محصولات لبنی حق ندارند محصولات را بالات از قیمت روی کالا عرضه کنند تاکید کرد: متاسفانه کنترل قیمت‌ها در خط تولید رها شده و کنترل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شرکت‌های تولیدکننده در کشور ما در چند سال اخیر گروه‌های مافیایی تشکیل دادند و قیمت‌ها را به دلخواه خود تعیین می‌کنند اضافه کرد: 80 تا 90 درصد قیمت گذاریها منافع صنایع تولیدی را تامین می‌کند و کمتر از حدود 10 تا 15 درصد به منابع مصرف کننده توجه می‌شود.

علی‌محمدی، یادآور شد: افزایش قیمت لبنیات باعث کاهش توان خرید خانوارها شده و مصرف این محصولات به ویژه شیر که با سلامت مردم ارتباط مستقیمی دارد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه این موضوع را هم قبول داریم که صنایع تولیدکننده محصولات لبنی نیز مشکلاتی دارند اما این مشکلات به حدی نیست که در یکسال چندین بار قیمت‌ها را تغییر می‌دهند افزود: به طور مثال در محصول رب گوجه فرنگی در مدت چند ماه گذشته شاهد افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت آن هستیم که این محصول با قیمت غیرمنطقی در بازار توزیع می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز