خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی نظرآباد:

کلاهبرداری با رسید جعلی، کاربران فضای مجازی را دچار خسارت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۸۷۷

فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد گفت: افرادی که با استفاده از اپلیکیشن جعلی رسید ساز اقدام به کلاهبرداری از کاربران سایت دیوار می کردند توسط پلیس آگاهی این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا از البرز، سرهنگ فرج اله اسدالهی، اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ارائه رسید جعلی از وی کلاهبرداری کرده، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس آگاهی شهرستان نظرآباد قرار گرفت.

وی افزود: مالباخته در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد که پس از درج آگهی فروش حبوبات در سایت دیوار شخصی به عنوان خریدار با وی تماس گرفته و درخواست ارسال کالا به آدرس اعلامی و شماره حساب برای واریز وجه می کند، سپس با مراجعه به محل مزبور و تحویل کالا اقدام به نمایش رسید واریز وجه کرد که بعداً متوجه شدم هیچ وجهی به حسابم واریز نشده و فرد مذکور از طریق اپلیکیشن جعلی رسید ساز اقدام به کلاهبرداری از من کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد بیان کرد: پس از انجام تحقیقات ویژه در فضای مجازی و حقیقی و به کارگیری اقدامات پلیسی ردپای متهمان در شهر جدید هشتگرد شناسایی و با هماهنگی با مقام قضائی 3 متهم در مخفیگاه خود دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در مواجهه با مدارک و مستندات ارائه شده به 10فقره کلاهبرداری از این طریق اقرار کردند، اظهار داشت: پس از تکمیل پرونده متهمان برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ اسداللهی خاطرنشان کرد: شهروندان باید سامانه پیامکی حساب های بانکی خود را فعال کنند تا از واریز یا برداشت وجه حساب بانکی خود اطمینان حاصل کنند، همچنین پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز