خبرگزاری کار ایران

۴۲ درصد کارتن‌خواب های خراسان رضوی را جوانان تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۶۶۸

به گفته‌ معاون پیشگیری بهزیستی استان خراسان رضوی، در حال حاضر ۳ هزار و ۵۶۰ معتاد متجاهر در ۲۱ مرکز ترک اعتیاد اجباری استان اقامت دارند و از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین دلبری گفت: از جمع مددجویان مقیم ۲۱ کمپ استان ۲۷۶۰ مرد و ۸۰۰ زن هستند.

وی خاطر نشان کرد: در بررسی وضعیت سنی، تحصیلی و اجتماعی معتادان متجاهر مراکز مشهد در پایان سال گذشته یک پژوهش آماری انجام شد که بر اساس نتایج آن، ۳۰ درصد این افراد بومی خراسان رضوی نیستند و از سایر استان‌ها به اینجا آمده‌اند.

دلبری گفت: از نظر تحصیلات، ۱۲ درصد این افراد بی‌سواد هستند و ۳۳ درصدشان تحصیلات ابتدایی دارند.

وی افزود: همچنین ۳۴ درصد آنها دارای مدرک متوسطه اول و ۱۹ درصد دارای دیپلم می‌باشند.

وی با بیان اینکه تنها دو درصد معتادان متجاهر دانشگاهی هستند گفت: با جمع میزان برخی از این گروه‌ها نتیجه می‌گیریم که ۸۰ درصدشان بی‌سواد هستند یا تحصیلات زیر دیپلم دارند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: پژوهش ما نشان می‌دهد که ۴۲ درصد این افراد را کودکان و جوانان تشکیل می‌دهند و ۳۷ درصدشان افراد میان‌سال هستند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۲۱ درصد از معتادان متجاهر مراکز یاد شده، در سنین ۵۰ سال به بالا می‌باشند.

دلبری گفت: یک سوم این افراد مجرد بوده‌اند و ۷۰ درصد دیگرشان تأهل دارند که از بین متأهلین ۳۰ درصدشان در حال متارکه با همسران‌شان بسر می‌برند.

وی حوزه اشتغالی اکثریت مطلق این افراد را کارگر ذکر کرد و گفت: در این میان ۵۵ درصدشان کارگر ماهر یا استاد کار بوده و مابقی‌شان کارگر ساده یا فاقد مهارت شغلی می‌باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز