خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی محلات خبر داد:

تولید 126 میلیون واحد گل و گیاهان زینتی در شهرستان محلات

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۵۱۶

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات گفت: 126 میلیون واحد انواع گل و گیاهان زینتی سال جاری در 700 هکتار از گلخانه‌های تونلی و فضای باز شهرستان محلات شهر گل ایران تولید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمدرضا جعفری افزود: 60 میلیون گل‌ شاخه بریده از گونه‌های گلایل، میخک، داوودی، لیسیانتوس، آنتوریوم و لیلیوم بخشی از تولیدات گل در شهرستان محلات را شامل می شود.

وی ادامه داد: همچنین 5 میلیون گلدان گل‌های آپارتمانی برگ زینتی و 37 میلیون بوته گل‌های فصلی و نشایی در گلخانه‌های فضای باز، سال جاری در شهر گل ایران تولید شد. گل‌های آپارتمانی، نشایی و فصلی شامل انواع اطلسی، بنفشه، میمون، سلوی، پریوش و آهار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 18 میلیون اصله درختچه‌های زینتی در گلخانه‌های فضای باز شهرستان محلات تولید و عرضه شده است.

جعفری تصریح کرد: در سال جاری 6 میلیون گلدان انواع گل‌های آپارتمانی گلدار شامل حسن یوسف، گل سنگ، کاکتوس، دیفن باخیا، پتوس و فیکوس نیز در گلخانه‌های تونلی محلات تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شد.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد از مردم محلات در صنعت گل اشتغال دارند، بیان داشت: سابقه گل‌کاری در محلات بیش از 70 سال است و 700 واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی در این شهرستان فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات تأکید کرد: 18 درصد سطح زیر کشت گل و گیاه، 12 درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، 80 درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.

جعفری ابراز داشت: محلات بیشترین سطح زیر کشت و پرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد و تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، این شهرستان را به یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است.

وی اضافه کرد: وجود پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات، تولید و تکثیر انواع گونه‌های گل‌های شاخه بریده، درختچه و گیاهان آپارتمانی و نیز تولید و صدور انحصاری بید قرمز از این شهرستان از ظرفیت‌های منطقه در زمینه گل و گیاه است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز