خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

انقلابی بودن در انتخاب استاندار مهم تر از بومی‌گرایی است/ کلنگ استان شدن قزوین را یک غیربومی به زمین‌ زد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۲۴۱

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلابی بودن و فعالیت و پشتکار برای انتخاب استاندار در اولویت اساسی قرار دارد و خیلی مهم‌تر از مسئله بومی یا غیربومی است.

رجب رحمانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین افزود: گزینه پیشنهادی استاندار قزوین بر مبنای نظر جمع نمایندگان استان بوده و ما به شکل فردی نظر نمی‌دهیم، مجمع نمایندگان هر تصمیمی بگیرد مورد تایید اعضای مجمع  بوده و این اعضا از هم جدا نیستند؛ بنابراین وقتی تصمیمی گرفته می‌شود برآن اتفاق نظر وجود دارد.

وی درباره گزینه پیشنهادی به وزرات کشور اظهار داشت: وزارتخانه برای خود چارچوب و ارزیابی دارد، ما پیشنهاد و بررسی کردیم و تصمیم‌گیری نهایی با وزارت کشور خواهد بود.

رحمانی برخی اظهارنظرها در خصوص معرفی افراد غیرمتخصص برای استاندار شدن گفت: برخی تصور داشتند که چون در ستادهای تبلیغات ریئیسی کار کردند، پس الان حق دارند در تصمیمات کلان کشور اظهارنظر کنند، درحالی که رئیس جمهور نیز صریحا اعلام کرده که برای انتخاب ملاک من ستاد نیست و اگر بخواهم مشورت کنم قطعا از نظر نمایندگان قانونی مردم که حرفشان حرف مردم است، نظرخواهی خواهم کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر همین مبنا فرمی در اختیار ما قرار دادند که در آن در مواردی خواسته بودند نظرمان را در مورد پنج تا هفت نفر اعلام کنیم، در مواردی نیز اعلام کرده بودند که نخبگان و افراد مختلف که شناختی از افراد دارند گزینه‌های پیشنهادی خود را برای بررسی به وزارت کشور اعلام کنند.

کلنگ استان شدن قزوین را یک فرد غیربومی به زمین‌ زد

رحمانی در خصوص  مسئله بومی یا غیربومی استاندار  اظهار داشت: اولویت اول برای ما کار و تلاشی است که مسئول برای استان و مردم انجام می‌دهند، درواقع فعالیت، دوندگی، پشتکار و احساس مسئولیت اولویت اساسی است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سطح استان استانداران غیربومی مانند مهندس کاظمی وجود داشتند که فردی پرتلاش بود و کلنگ استان شدن قزوین را زد، مرحوم امامی نیز تلاش بسیاری داشت و در زلزله الموت خود را زودتر از بخشدار به منطقه می‌رساند و از نزدیک ضمن بازدید از منطقه و دیدار با افراد محلی به موضوع رسیدگی می‌کرد که درنهایت این مجاهدت به شهادت این استاندار منجر گشت.

وی تصریح کرد: گاهی ممکن است فرد بومی نتواند کار کند؛ اما یک غیربومی فعالیت خیلی بیشتر و بهتری داشته باشد و نمونه‌هایی در استان داشتیم که برخی از مسئولان غیربومی در استان بیشتر از بومی‌ها کار کردند.

رحمانی عنوان کرد: در مجموع اگر یک نیروی بومی قاطع باشد و در عمل ثابت کند که از یک نیروی غیربومی فعال‌تر بوده، بیشتر کار می‌کند و با توده مردم سازگاری بیشتر دارد، صرف نظر از جریانات، اشخاص می‌تواند گزینه خوبی باشد.

تغییر مدیران بستگی به فعالیت انقلابی و جهادی آن‌ها دارد

انقلابی بودن در انتخاب استاندار مهم تر از بومی‌گرایی است/ کلنگ استان شدن قزوین را یک  غیربومی به زمین‌ زد

این نماینده در پاسخ به امکان تغییر مدیران استان قزوین پس از انتخاب استاندار گفت: برای تغییر مدیران باید ارزیابی مد نظر باشد، دولت سیاستی دارد که آن‌ها را توسط مدیران اعمال می‌کند و هر مجموعه‌ای که می‌آید باید با سیاست‌های دولتی که رای مردم را گرفته و رئیس جمهور شده و وزرایی که رای نمایندگان را گرفته‌اند هماهنگ باشد و در مجموع کارایی مدیر مطرح است.

رحمانی با بیان اینکه تعدادی از مدیران بومی تلاش لازم را نداشتند اظهار کرد: مدیرانی در استان داشتیم که بومی بودند، اما حتی تا پایان اتمام دوره مدیریت حتی برخی از بخش‌ها و روستاهای استان پا نگذاشتند و شناختی روی مناطق نداشتند.

وی گفت: برخی از مسئولان بومی نیز تمرکز گرایی داشته و صرفا به مرکز استان  توجه داشتند که برای استان یک آفت است؛ بنابراین برای ما کار، سلامت، پیگیری و تلاش اصل است و بومی بودن در اولویت دوم قرار دارد.

رحمانی با بیان اینکه یکی از ارکان پیشرفت، ثبات مدیریت است، خاطرنشان کرد: مسئولی که با یک دولت کار کرده باید سیاست‌های آن دولت را اعمال کند و برداشتن رده‌های میانی و پایین صرف اینکه در یک دولت مسئولیت داشته‌اند درست نیست و باید به عملکرد، تعهد کاری و تجارب فرد توجه داشت.

وی یادآور شد: اگر فردی اهل تلاش بوده و روحیه انقلابی و جهادی دارد و می‌تواند با دولت انقلابی کار کند، چه اشکالی دارد که به فعالیت خود ادامه دهد؛ البته ممکن است افرادی باشند که توان کاری نداشته یا پاکدست نیستند که در اینجا جابه جایی بدیهی است.

 

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز