خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان:

بیش از یک میلیون تن ذرت علوفه‌ای از مزارع قزوین برداشت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۲۲۳

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تن علوفه سبز با قابلیت سیلویی از 24 هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، تورج بنیادی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تن علوفه سبز با قابلیت سیلویی از 24 هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: با توجه به ضرورت تامین علوفه و خوراک دام مورد نیاز دامداری‌های استان و استان‌های همجوار در راستای تامین پروتئین مورد نیاز جامعه و تامین امنیت غذایی، در سال جاری علی‌رغم مشکلات مربوط به کمبود آب خصوصا در اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری دشت قزوین و همچنین کاهش شدید بارندگی‌ها، با توجه به برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم در این میزان از  اراضی کشاورزی استان قزوین اقدام به کشت ذرت علوفه‌ای شد.

وی عنوان کرد: بیشترین سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای با سطح زیر کشت ۸ هزار هکتار مربوط به شهرستان بوئین زهرا است.

بنیادی گفت: ارقام کشت شده این محصول در اراضی کشاورزی استان، ۷۰۴، ۷۰۳ ، BC، سیمون و مای است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز