خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای مدیران دادگستری البرز مطرح شد:

محدودیت در صدور قرارهای بازداشت موقت/بازداشت پنج متهم در پرونده واکسن های تقلبی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۱۵۶

رئیس کل دادگستری استان البرز خواستار محدودیت در صدور قرارهای بازداشت موقت با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه شد.

به گزارش ایلنا از البرز حسین فاضلی هریکندی در نشست شورای مدیران دادگستری کل استان، ضمن تاکید بر لزوم پیگیری پرونده های مهم از سوی معاونت پیگیری پرونده های خاص دادگستری کل استان و دبیرخانه قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان به لزوم نظارت بر قرارهای منتهی به بازداشت اشاره کرد و گفت: باید از صدور قرارهای بازداشت در مواردی که ضرورتی ندارد اجتناب شود؛ همچنین با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه در مواردی که متهم در اختیار ضابطان دادگستری است باید این مدت بیش از حد نیاز نباشد و ضمن رعایت حقوق متهم، اختیارات در حد ضرورت و برای انجام تحقیقات به ضابط دادگستری داده شود.

وی تکریم ارباب رجوع را یکی از محورهای مورد پیگیری در دستگاه قضایی استان دانست و متذکر شد: با توجه به کمبود منابع انسانی فشار زیاد کاری بر روی همکاران وجود دارد ولی این فشار نباید مانعی در تکریم مراجعان شود که به امید تحقق عدالت و به عنوان ملجا خود به دادگستری مراجعه می کنند.

ایجاد واحد تشکیل پرونده شخصیت در دادسرای کرج

حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز نیز با اشاره به برنامه دادستانی برای افزایش بازدید از ندامتگاه ها گفت: دستور ویژه به زندان های استان داده شده تا برنامه مدون را برای ملاقات زندانیان با قضات تهیه کنند.

مددی با اشاره به ایجاد واحد تشکیل پرونده شخصیت، بیان کرد: دادستانی این آمادگی را دارد با توجه به استقرار مددکار و روانشناس در این واحد به تمام حوزه های قضایی که در این زمینه نیازمند تشکیل پرونده هستند کمک کند و ظرفیت های خود را در اختیار آن ها قرار دهد.

وی گفت: در ماه گذشته چندین مورد پرونده قضایی مهم در کرج تشکیل شد که مهمترین آن ها بازداشت زورگیران خشن اتوبان تهران- قزوین بود که در کمترین زمان با تکمیل تحقیقات با اتهام محاربه به دادگاه انقلاب ارجاع شد.

بازداشت پنج متهم در پرونده واکسن های تقلبی

دادستان عمومی و انقلاب کرج رسیدگی در سریع ترین زمان ممکن به پرونده واکسن های تقلبی را دیگر اقدام مجموعه خود در ماه گذشته بیان کرد و افزود: در این پرونده پنج نفر بازداشت شدند و تحقیقات با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه و معاون ایشان و رئیس کل محترم دادگستری استان در کمتر از 10 روز تکمیل  و برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان ارسال شده است.

وی با اشاره به شناسایی و بازداشت اعضای باند سرقت از طلافروشی خیابان بهشتی کرج ادامه داد: در این رابطه نیز 10 نفر بازداشت شدند که سه نفر عامل اصلی و هفت نفر مرتبط بودند؛ این اتفاق در سریع‌ترین زمان ممکن و با تلاش دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در استان های البرز و یکی از استان های غربی کشور رقم خورد که با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز