خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی خواستار شد؛

ضرورت سد پایاب سد سهند تا دو ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۹۸۸

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز کشت پاییزی در هفته‌های آینده گفت: ایستگاه پمپاژ PS۳ پایاب سد سهند حداکثر ظرف دو ماه آینده باید به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی مشکلات پروژه پایاب سد سهند هشترود اظهار کرد: هشترود و چاراویماق، قطب کشاورزی استان هستند و باید توجه ویژه‌ای به اجرای این پروژه وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید تمام تلاش خود را برای جلب رضایت‌مندی مردم انجام دهیم، ادامه داد: تمام اقدامات لازم برای اجرای تفاهم‌نامه‌ها انجام شده و ضروری است تا ایستگاه‌های پمپاژ PS۳ و PS۴ تکمیل شوند.

پورمحمدی افزود: در کنار اقداماتی که انجام می‌شود، فرمانداری هشترود باید پیگیری کند تا بهره‌برداران این پروژه پرونده‌های خود را تکمیل کنند.

وی بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه نسبت به تخصیص ۲ میلیارد تومان بودجه این پروژه تسریع کند و تخصیص ۵ میلیارد تومان از محل طرح توازن نیز از طریق استانداری و نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس پیگیری شود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: چاراویماق جزو مناطق محروم استان است و سازمان برنامه و بودجه باید اولویت بیشتری در تخصیص منابع به این منطقه در نظر بگیرد.

نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: هشترود یک شهرستان تک‌محصولی است که مردم آن از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند و برای جلوگیری از مهاجرت اهالی این شهرستان تامین آب زراعی ضروری است.

حمزه امینی افزود: جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای، همکاری و تعامل خوبی برای اجرای پروژه پایاب سد سهند دارند، اما مجری طرح در اجرا ضعیف عمل کرده است.

وی ادامه داد: متأسفانه وعده‌ی اتمام ایستگاه PS۳ عملیاتی نشده و این امر موجب ایجاد بدبینی اهالی نسبت به مسئولان شده است.

وی تأکید کرد: در اجرا کمی تعلل وجود دارد که ضروری است، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای نظارت و توجه جدی بر اجرا داشته باشد تا حداقل فاز یک به زودی به اتمام برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: پیگیری‌های لازم برای اجرای پروژه انجام شده و سازو کارها نیز تعریف شده است.

جواد رحمتی افزود: تعاملات خوبی بین دستگاه‌ها وجود داشته و تلاش می‌شود با اتمام فاز یک در فصل کشت، آب به اراضی کشاورزی برسد.

فرماندار هشترود نیز در این جلسه گفت: تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که در دی ماه سال ۱۳۹۷ منعقد شد که تکمیل ایستگاه PS۳، احداث ایستگاه PS۴، تکمیل هزار هکتار از شبکه و تامین پنج مگاوات برق مورد نیاز پایاب از مفاد آن بوده است. 

امین امینیان افزود: وظیفه دستگاه‌ها از جمله شرکت آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در این تفاهم نامه به صورت کامل آمده است که براساس برآوردهای اولیه برای تکمیل پروژه ۸.۵ میلیارد تومان توسط آب منطقه ای در قالب تجهیزات، ۹ میلیارد تومان توسط جهاد کشاورزی در قالب کمک یارانه‌ای بلاعوض ماده ۱۱ و ۱۰ میلیارد تومان نیز توسط اهالی به ازای هر هکتار تأمین می شود.

وی ادامه داد: در این تفاهم نامه زمان بندی اجرای پروژه از شروع تا پایان، ۹ ماه در نظر گرفته شده بود که متاسفانه به دلیل تورم و افزایش هزینه‌ها مشکلاتی از بابت اجرا به وجود آمده است.

امینیان اظهار کرد: ۸.۵ مگاوات آمپر برق تامین شده که بیش از میزان پیش بینی شده در تفاهم نامه بوده و به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: ایستگاه PS۳ ناقص بوده و هیچ اقدامی در ایستگاه PS۴ به جز خرید زمین انجام نشده است و از هزار هکتار شبکه نیز ۹۰۰ هکتار تحویل داده شده است.

امینیان افزود: فصل کاری پشت سرگذاشته شده و با توجه به اینکه بخش نظرکهریزی سردسیرترین بخش هشترود است، ضروری است تا ایستگاه PS۳ در یک و نیم ماه آینده به اتمام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز