خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان مطرح کرد؛

رتبه یازدهم سمنان در رعایت اصول مناسب سازی / وجود 13 هزار معلول در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۹۵۱

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: سمنان در بین استاهای کشور در رتبه یازدهم از نظر رعایت اصول مناسب سازی قرار دارد.

به گزارش ایلنا از سمنان، علیرضا ایزدپور در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان بیان کرد: قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در سال ۸۳ تصویب و سپس در سال ۹۰ مورد بازبینی قرار گرفت.

وی افزود: بیش از ۱۰ درصد از جمعیت استان بالای ۶۰ سال هستند که می توانند از موارد مناسب سازی در سطح جامعه بهره مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با تاکید بر اینکه مناسب سازی صرفا مختص معلولان نیست و سایر افراد نیز از این مهم بهره مند خواهند شد، اظهار کرد: فرد معلول باید بتواند در هر جایی از شهر که اراده کرد حضور پیدا کرده و خدمات دریافت کند.

وی ادامه داد: ۴ اتوبوس شهری مناسب سازی شده در شهر سمنان در حال حاضر به افراد دارای معلولیت ارائه خدمات می کنند که نیاز است تا تقویت و ساماندهی شود.

ایزدپور تصریح کرد: نزدیک به ۶۰ درصد دستگاه های اجرایی استان بر اساس ارزیابی های صورت گرفته مناسب سازی شدند.

وی اضافه کرد: در سطح استان بالغ بر ۱۳ هزار نفر معلول داریم که ۵ هزار نفر معلول جسمی حرکتی و ۳ هزار نفر معلول نیمه بینا و نابینا هستند و این‌ مهم اهمیت مناسب سازی را بیش از پیش نمایان می سازد.

ایزدپور گفت: قانون جامع حمایت از معلولان، ظرفیت های بسیار خوبی در بحث مسکن، اشتغال، مناسب سازی و حقوق شهروندی دارد که باید به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز