خبرگزاری کار ایران

درخواست نماینده اصفهان از وزیر کشور:

استاندار اصفهان از نیروهای جبهه انقلاب و در حد وزیر باشد / کسی را انتخاب کنید که وزرا تلفن‌اش را پاسخ دهند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۹۲۴

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر کشور خواسته‌ایم که استانداری برای اصفهان برگزیند که در حد وزیر و از نیروهای جبهه انقلاب باشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، امیرحسین بانکی پور فرد امروز یکشنبه 28 شهریور در صحن علنی شورای شهر اصفهان اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان اصفهان به دنبال استانداری قوی و از جبهه انقلاب بود و پنج گزینه را به وزیر کشور معرفی کرد.

وی ادامه داد: از وزیر کشور درخواست کردیم که برای انتخاب استاندار اصفهان حساسیت به خرج دهند و فردی را انتخاب کنند که حداقل وزرا تلفن وی را جواب دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اضافه کرد: وزیر نیز قبول کردند که گزینه‌ای برای استانداری اصفهان برگزینند که در حد وزیر و از جبهه انقلاب باشند.

وی یادآور شد: همان‌طور که اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار حساسیت به خرج دادند، مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز با وسواس خاص پنج گزینه را برای مدیریت ارشد استان انتخاب کرد که نظر خود من آقای حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر و میمه است.

بانکی پور فرد افزود: حاجی دلیگانی از چهره‌های شناخته‌شده و مقبول و محبوب در شهرستان‌های مختلف استان و مجلس است و می‌تواند با ارتباط خوبی که با مسئولان و نهادهای کشوری دارد، برای استان مفید واقع شوند.

وی در ادامه به وضعیت اصفهان اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته روی کالبد شهر خوب کارشده است و شاهد تحول‌های قابل‌توجه در مناطق 15 گانه شهر بودیم، اما ازنظر نرم‌افزاری و فرهنگی ضعف داریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: برخی معتقدند انتخاب آقای ذاکانی برای شهرداری تهران اشتباه بوده، درحالی‌که آن‌ها دنبال نیرویی بودند که فرهنگ شهر را متحول کند.

وی تصریح کرد: هزینه‌های فرهنگی بسیار کمتر از هزینه‌های نرم‌افزاری و عمرانی است و لازم است این نگاه حاکم باشد که به فرهنگ شهر توجه شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار داشت: از نمایندگان شورای شهر اصفهان گلایه دارم که در جلسات اخیر خود نگاه فرهنگی به امور شهری نداشتند؛ درحالی‌که موضوعی مثل مشکل آب اصفهان فرهنگی است.

بانکی پور فرد خاطرنشان کرد: نگاه به فرهنگ از نگاه حاشیه‌ای و لوکس خارج شود و به سمت افزایش سرمایه اجتماعی و امید در جامعه باشد، چراکه سرمایه اجتماعی ما بسیار پایین آمده و امید در جامعه کم شده و لازم است بحث‌های فرهنگی در شورا جدی‌تر انجام شود. این را از این باب می‌گویم که تخصص خود من در مجلس شورای اسلامی امور فرهنگی است.

وی بابیان اینکه مسئله آب و معیشت مردم مهم است گفت: ولی جایگاه فرهنگی شهر از اهمیت ویژه‌ای برخورد دار است و در یک سال گذشته، کمیسیون فرهنگی با ریاست خودم قانون جامع حمایت از خانواده و جمعیت در ابعاد گسترده را تنظیم کرد و تا دو سه هفته آینده ابلاغ می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یادآور شد: در این طرح به تراکم جمعیت توجه شده و طبق این قانون بایدجمعیت از شهرهای بزرگ در روستاها پخش شود. البته جزئیات بیشتر بعد از ابلاغ قانون مطرح می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز