خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

کاهش ابتلا به کرونا و فوت ناشی از این بیماری در استان/ افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۸۳۵

استاندار هرمزگان گفت: همکاری خوب مردم در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجب سیر کاهشی روند شیوع بیماری کرونا در استان شده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی اظهار کرد: با همکاری خوب مردم در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین اقدامات مقابله‌ای صورت گرفته، روند شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین در استان هرمزگان از سیر کاهشی برخوردار است.

وی ادامه داد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان از 38 درصد به 65 درصد افزایش یافته است که نتیجه آن را در کاهش ابتلا به کرونا و فوت ناشی از این بیماری در هرمزگان، مشاهده می‌کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به مراجعه به موقع بیماران مبتلا به کرونا به مراکز درمانی و همچنین کیفیت خوب درمان و رسیدگی به بیماران در هرمزگان، میزان مرگ به دلیل بیماری کرونا در هرمزگان، کمتر از میانگین کشوری است.

همتی با اشاره به مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا برای قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان، تصریح کرد: با توجه به کاهش شیوع بیماری در همه شهرستان‌های استان هرمزگان و وجود ظرفیت‌های مناسب برای بستری و قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا، هر فرد مبتلا و دارای نتیجه آزمایش تست مثبت کرونا، به مدت 10 روز تا دو هفته تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت و درمان شهرستان‌ها، قرنطینه خواهد شد.

وی گفت: افراد بسیاری ناقل بیماری کرونا هستند اما علائم بیماری را ندارند و موجب می‌شود که به راحتی در جامعه و خانواده رفت و آمد و بیماری را به دیگران منتقل کنند که قرنطینه دو هفته این افراد از انتقال بیماری جلوگیری خواهد کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به افزایش واکسیناسیون در هرمزگان، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 600 هزار دوز اول و بیش از 300 هزار دوز و در مجموع نزدیک به 900 هزار دوز واکسن کرونا در هرمزگان تزریق شده است و این روند روز به روز شتاب بیشتری خواهد گرفت.

همتی عنوان کرد: با وجود اینکه واکسن مورد نیاز تهیه شده و در شهرستان‌ها توزیع شده است، اما در برخی مناطق، استقبال از دریافت واکسن کم است که فرمانداران با همکاری ائمه جمعه و دستگاه‌های مسئول باید با اتخاذ تدابیر مناسب، استقبال مردم از دریافت واکسن کرونا در این مناطق را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: از مردم شریف استان هرمزگان انتظار داریم، حتما برای دریافت واکسن کرونا اقدام و در سامانه اینترنتی سلامت به نشانی salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

استاندار هرمزگان بیان کرد: گروه‌های واکسیناسیون در همه نقاط استان هرمزگان افزایش یافته و ظرفیت تزریق روزانه 60 هزار دوز واکسن کرونا در هرمزگان با همکاری بسیج، هلال احمر، نیروهای مسلح و به کارگیری تمام توان دانشگاه علوم پزشکی استان، ایجاد شده است تا به سرعت همه جمعیت استان واکسینه شوند.

همتی عنوان کرد: با وجود دریافت واکسن کرونا، مردم همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و اجتماعی، پرهیز از دورهمی ها و عدم حضور در تجمعات، همچنان مورد تأکید است.

وی ادامه داد: در اصناف، بازار، ادارات، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، حمل و نقل عمومی و هر مکان فعالیت و اشتغال باید به طور جدی دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت و از تجمعات جلوگیری شود.

استاندار هرمزگان افزود: با تداوم رعایت خوب دستورالعمل‌های بهداشتی، شرایط استان، همچنان بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز