خبرگزاری کار ایران

استاندار مطرح کرد؛

خروج تمامی شهرهای سمنان از وضعیت قرمز کرونایی/کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۷۰۱

استاندار سمنان بیان کرد: بر اساس آخرین وضعیت اعلامی رنگ‌بندی های کرونایی تمامی شهرستان های استان از وضعیت رنگ‌بندی قرمز کرونایی خارج شده اند.

به گزارش ایلنا از سمنان، علیرضا آشناگر گفت: کماکان سیر نزولی کرونا در استان از نظر سرایت و مرگ و میر ادامه دار است و وضعیت مناسبی داریم.
وی ادامه داد: بر اساس این روند نزولی و رو به کاهش، تعداد شهرستان های با وضعیت زرد کرونایی در استان افزایش یافته و در حال حاضر ۳ شهرستان سرخه، آرادان و میامی در وضعیت زرد قرار دارند.

استاندار سمنان افزود: مابقی شهرستان های استان در وضعیت رنگ بندی نارنجی کرونایی قرار داشته و در حال حاضر شهرستان با وضعیت قرمز در استان نداریم.

آشناگر گفت: استان سمنان همواره در شاخص ارزیابی رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور جز ۳ استان برتر بود، اما هم اکنون و بر اساس گزارش ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا میزان رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی در استان کاهش پیدا کرده که تقاضا می کنیم شهروندان همچون گذشته در رعایت پروتکل ها اهتمام جدی داشته باشند تا شاهد اوج گیری مجدد بیماری نباشیم.

استاندار سمنان تصریح کرد: مراکز واکسیناسیون در استان به سرعت در حال واکسینه کردن گروه های هدف هستند و در حال حاضر متولدین سال ۱۳۶۸ و قبل از آن در استان می توانند نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

وی اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا تنها افرادی که دو دُز واکسن را تزریق کردند می توانند نسبت به دریافت ویزا و انجام سفر اربعین اقدام نمایند. 

آشناگر اضافه کرد: در خصوص بازگشایی مدارس نیز منوط به واکسیناسیون بوده و البته با توجه به وضعیت مطلوب واکسیناسیون در دانشگاه ها احتمال برگزاری کلاس های درس دانشگاه ها به صورت حضوری درآبان ماه وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز