خبرگزاری کار ایران

واکنش عضو شورای شهر اصفهان به سخنان نماینده شهرکرد:

با ادبیات نا مناسب حق آبه مردم اصفهان را نادیده می گیرید/ مهریه زنان اصفهان در شهرکرد جاری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۶۶۳

عضو شورای شهر اصفهان در پاسخ به نماینده مردم شهرکرد در مجلس، از او خواست تا نسبت به رعایت شرعیات که یک نمونه از آن رعایت حق آبه و سهم آبه های مردم پایین دست است، رعایت بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مجید نادرالاصلی، به برخی شبهه افکنی های که در خصوص پروژه های انتقال آب از حوضه های آبریز بختیاری و زاگرس و سرشاخه های آن توسط برخی افراد به عنوان نماینده و یا مسئول استانی مطرح می شود واکنش نشان داد.

وی اظهار داشت: هرچند که مردم دو استان اصفهان و چهارمحال و بختاری همواره ارتباطی تعاملی و همسو داشته و دارند و این تعاملات عمیق و ریشه دار به صورت منطقه ای و محلی است، ولی برخی از مدیران و یا مسئولان نمی خواهند این تعاملات تقویت شود و تلاش می کنند تا با بیان برخی اظهارنظر های خلاف واقع، در این زمینه خلل وارد کنند.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای شهر اصفهان ادامه داد: ایجاد اختلاف در قالب قومی گرایی هرگز زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نبوده و نیست و مهم تر از آن این که، این نماینده مردم شریف و انقلابی شهرکرد در مجلس با یک ادبیات نا مناسب حق قانونی و شرعی مردم اصفهان تحت عنوان حق آبه و سهم آبه را نادیده می گیرد.

وی تاکید کرد: در حالی که بخشی از این حقی که امروز وی از آن سخن می گوید، مهریه زنان اصفهانی است و این یعنی این که شما به شرعیات هم بی توجهی می کنید.

نادرالاصلی با اشاره به این که هرچند اصفهان برای برون رفت از این بحران در صدد طراحی طرح های جدید نیز هست، یادآور شد: بهتر است این نماینده مردم در مجلس مطلع باشد که امروز اصفهان در حالی در عطش کم آبی می سوزد که با مناعت طبع نیمی از آب شرب این استان به استان همجوار خود انتقال یافته و هیچگاه برای مردم و هیچ یک از مسئولانش خط و نشان نکشیده اند .

وی با اشاره به این که قوم بختیاری از اقوام پر افتخار ایران اسلامی است، خاطرنشان ساخت: بهتر است دوستان و بزرگان و متنفذین قوم بختیاری وارد عمل شده و خودشان راساً با چنین ادبیاتی برخورد کنند و اجازه ندهند یک نماینده بخاطر برخی مسائل غیر مربوط چنین روابط و تعاملاتی را دچار چالش کند.

بنابراین گزارش، احمد راستینه، نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفته بود: «اجازه حفر تونل بهشت آباد در این استان را نخواهیم داد.»

وی همچنین از پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه انتقال آب بن – بروجن خبر داده و از شرکت آب منطقه ای آن استان خواسته تا سریعا این پروژه اجرایی و محل آبگیر آن مشخص شود.

این در حالی است که حجم ذخیره سد زاینده رود به ۱۷ درصد رسیده و اصفهان در شرایط بحرانی خشکسالی قرار دارد.

از سوی دیگر مردم اصفهان شاهد بذل و بخشش آب زاینده رود برای کشت هلو و بادام کوهی در دولت نهم و دهم بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز