خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد:

بیماران مبتلا به قارچ سیاه در قزوین دو رقمی شدند/ قارچ سیاه بیماران کرونایی و غیر کرونایی را هدف قرار داده است/ استان قزوین فاقد آی سی یو سوختگی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۶۲۴

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: روند رو به صعود بیماری قارچ سیاه در بین بیماران کرونایی و غیر کرونایی سبب شد تا آمار مبتلایان به این بیماری به 11 تن برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اکبر کرمی در جلسه ستاد کرونای استان که ظهر  امروز در سالن جلسات مدیریت بحران، برگزار شد، گفت: ۱۱ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان ولایت بستری هستند و متاسفانه میزان مرگ و میر این بیماری در بیماران مبتلا به کرونا و غیر کرونا زیاد است و تلاش ما برای کاهش این میزان و حفظ جان این بیماران است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: برای پیشگیری از بیماری قارچ سیاه، کمیته اطلاع رسانی دانشگاه برای شناسایی و ارجاع بیماران به بیمارستان ولایت تشکیل شده است و لازم است برنامه‌های آموزشی برای عموم مردم نیز درنظر گرفته شود.

وی بیان کرد: این بیماری در افراد دارای نقص ایمنی  ایجاد می‌شود و باتوجه به اینکه سیستم ایمنی مبتلا به کرونا کاهش پیدا می‌کند، شاهد شیوع این بیماری در این افراد هستیم؛ البته پنج نفر از افرادی که به این بیماری مبتلا هستند کرونای فعال ندارند.

این مسئول افزود: در ابتدای شیوع بیماری با کمبود داروی ضدقارچ مواجه بودیم که درحال حاضر این کمبود رفع شده است.

افزایش تعداد تخت‌های دیالیز استان

وی عنوان کرد: در پیک پنجم اقدام به بستری موقت داشتیم و این موضوع باعث شد خدمت رسانی به بیماران تسهیل شود؛ چرا که اگر بنا بود بستری دائمی داشته باشیم میزان تخت‌ها جوابگو نبود.

کرمی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته و استفاده از ظرفیت بستری موقت هیچ بیماری در استان پشت در هیچ بیمارستانی نماند که این را از افتخارات مجموعه درمان استان می‌دانیم.

وی عنوان کرد: میزان تخت‌های ویژه استان حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد؛ که البته این تخت‌ها با تبدیل وضعیت فضاهای موجود در بیمارستان‌ها فراهم شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: ۷۰ تخت دیالیز در استان داریم که به زودی ۲۰ تخت در تاکستان و تعدادی تخت نیز در بیمارستان ولایت به این آمار افزوده می‌شود.

پیگیری ایجاد آی سی یو سوختگی در بیمارستان شهید رجایی

وی گفت: متاسفانه در استان آی سی یو سوختگی نداریم که البته پیگیر آن هستیم و در حال تبدیل بخشی از بیمارستان شهید رجایی به عنوان آی سی یو سوختگی هستیم.

این مسئول عنوان کرد: ایجاد سیستم مراقبت در منزل بخش دولتی از ابتکارات و افتخارات استان قزوین است که مورد استقبال وزارت‌خانه قرار گرفت و شرایط بیمه‌ای آن نیز در حال حل شدن است تا تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرد.

وی بیان کرد: سه هزار بیمار بستری موقت داشتیم که درمانگاه پاکروان سپاه در این زمینه به ما کمک زیادی کردند و این امر اقدام بسیار مفیدی بود.

کرمی ادامه داد: ما استانی بودیم که در پیک چهارم از نظر فوتی‌ها از میانگین کشوری نیز بالاتر بودیم؛ اما با اقدامات صورت گرفته میزان فوتی‌ها کاهش یافته و از نظر میانگین کشوری در وضعیت خوبی قرار گرفتیم.

وی اظهار کرد: ۲۹ دستگاه‌ اکسیژن ساز در استان موجود است و با اقدامات صورت گرفته کمبود اکسیژن مواجه نبودیم و ظرفیت پوشش هزار بستری را داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز