خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هشدار داد؛

افت شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان قزوین/ ۷۶ درصد واکسیناسیون مردم قزوین سینوفارم بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۶۰۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در این هفته در بسیاری از فاکتورهای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به انتهای جدول استان‌ها رسیده‌ایم، در حال حاضر در استفاده از ماسک افراد حدود ۴۲ درصد رعایت می‌کنند و جزء سه استان آخر در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونا استان که بعدازظهر امروز در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد، گفت: برای انجام واکسن ۵۰ هزار دز واکسن وارد استان شده و از پیک پنجم عبور کردیم و مرگ‌های ما تک رقمی شده و بستری‌ها نیز کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: ۹۵ درصد بیماران مبتلا به کرونا در پیک پنجم از نوع دلتا بود، اما در حال حاضر انتظار ما برای آی سیو کاهش یافته و به عدد یک رسیده و تمام شهرستان‌ها از وضعیت قرمز خارج شده است.

وی بیان کرد: اهمیت انجام نمونه گیری و تست باتوجه به عبور از پیک افزایش یافته است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول افزود: بیش از ۹ هزار خدمات پزشکی در منزل انجام شده که نسبت به جمعیت استان آمار خوبی است.

کسب رتبه دوم در زمینه بهداشت محیط برای استان قزوین

وی عنوان کرد: در این هفته در بسیاری از فاکتورهای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به انتهای جدول استان‌ها رسیده‌ایم، به ویژه در حال حاضر در استفاده از ماسک افراد حدود ۴۲ درصد رعایت می‌کنند و جزء سه استان آخر در این زمینه هستیم؛ این درحالی است که پیش از این جزء استان‌های برتر بودیم.

نامدار اظهار کرد: در زمینه بهداشت محیط استان قزوین اهتمام خوبی داشته و از نظر مداخلات در این راستا پس از استان اصفهان، در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حدود ۷۶ درصد واکسن‌های تزریق شده در استان سینوفارم بوده و حدود ۱۲ درصد آسترازنکا و حدود ۱۰ درصد نیز برکت بوده است؛ به عنوان یک مدافع سلامت اعلام می‌کنم که واکسن‌های داخلی کمتر از واکسن‌های خارجی بویژه سینوفارم نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: در مجموع واکسیناسیون در کاهش مرگ و میرها تاثیر داشته و از این رو سن فوتی‌ها کاهش پیدا کرده که البته در مرگ افراد با سنین کمتر فاکتورهایی از جمله عوامل ژنتیک و چاقی تاثیرگذتر بوده است.

وی گفت: ۳۲۱ هزار دوز واکسن تا کنون تززیق شده و پیش بینی می‌شود شهریور را با ۳۸۰ هزار دوز به پایان برسانیم و این میزان در مهر ماه افزایش پیدا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز