خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی البرز:

روستاهای البرز با ساخت ویلاهای میلیاردی در حال نابودی است/ مهاجرت بی رویه حاصل تغییر نرخ زمین زراعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۵۷۴

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با بیان اینکه افزایش قیمت اراضی کشاورزی به مشکل جدیدی مبدل شده است، گفت: تحت تاثیر تغییر نرخ زمین های زراعی شاهد افرایش حجم مهاجرت ها از تهران و چندین شهر کشور به البرز هستیم، به نحوی که تنها در یک زمین 10 هزار متری در البرز 20 ویلا ساخته شده است، ویلاهایی که هر کدام به قیمت‌های میلیاردی معامله می‌شود.

به گزارش ایلنا از البرز، سیداحمد میرجلیلی با توجه به وجود باغات متعدد در البرز و فراوانی اراضی مستعد تولید محصولات زراعی با کیفیت در این استان اظهار داشت: در سال‌های بسیار دور شهر کرج در ایران به دلیل وجود باغات متعدد به باغشهر شهرت داشت.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان البرز، گفت: کشاورزان به بقاء در این شغل نیاز دارند، وجود مشکلات و دردسرهای مختلف کشاورزان را با چالش مواجه کرده است، به نحوی که اکنون خیلی از آنها به دنبال فروش باغات خود و مهاجرت به شهرها هستند، از سویی اقلیم مناسب و تمایل به ساخت ویلا در اراضی کشاورزی استان موجب حضور شهرنشین ها در نقاط روستایی البرز شده است.

نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار استان البرز با اشاره به اینکه باید تصمیماتی اخذ شود که هویت باغشهری کرج را زنده نگه داریم، افزود: در حال حاضر تنها ۷ ماه از سال محصولات زراعی مانند سبزی و صیفی در البرز تولید می شود، در نتیجه نیاز است که با حمایت تولید بسترسازی مناسب در حوزه کشاورزی صورت گیرد.

عضو هیأت  نمایندگان اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به رشد ویلاسازی و ساخت و ساز غیرمجاز در سطح اراضی کشاوزی استان البرز بیان کرد: با شناسایی این نوع تخلفات توسط نهادهای نظارتی و اجرایی مسئول و صدور حکم تخریب آن در کنار جلوگیری از توسعه ساخت و سازهای غیرمجاز در استان متاسفانه شاهد از بین رفتن فرصت های زراعی و باغی البرز هستیم، چون آن اراضی با نخاله‌های ساختمانی پرشده و دیگر قابلیت کشت محصول را ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر افزایش قیمت اراضی کشاورزی نیز به مشکل جدیدی مبدل شده است، گفت: تحت تاثیر تغییر نرخ زمین های زراعی شاهد افرایش حجم مهاجرت ها از تهران و چندین شهر کشور به البرز هستیم، به نحوی که تنها در یک زمین 10 هزار متری در البرز 20 ویلا ساخته شده است، ویلاهایی که هر کدام به قیمت‌های میلیاردی معامله می‌شود.

میرجلیلی ادامه داد: در زعفرانیه، رامجین  و سرخاب شهرستان ساوجبلاغ و دیگر شهرها و نقاط استان البرز که در آن محدوده اراضی کشاورزی زیادی وجود دارد، متاسفانه دفاتر مشاورین املاک بیشماری فعال است که همگی به خرید و فروش زمین هایی مشغول هستند که قرار است محل ساخت ویلاهای میلیاردی شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی استان البرز با تاکید بر اینکه کشاورزان در کار خود شب و روز ندارند و باید از این قشر توانمند و مسئولیت پذیر جامعه حمایت شود، افزود: کمتر جایی در جهان یافت می شودکه حاصل خیزی خاک البرز و شرایط اقلیمی مناسب آن را داشته باشد، محصولاتی مانند پسته و گردو ، سیب و خیار، گیلاس و زردآلوی ایرانی در جهان نمونه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز