خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خبر داد:

کاهش 93 درصدی آتش‌سوزی مراتع و اراضی طبیعی استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۵۷۱

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: آتش‌سوزی مراتع و اراضی طبیعی استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 93 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحسین محمدی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 153 هکتار از اراضی طبیعی استان مرکزی دچار آتش سوزی شد. این در حالی است که سال گذشته 2027 هکتار از اراضی طبیعی استان مرکزی دچار آتش سوزی شده بود.

وی ادامه داد: در بازه زمانی از ابتدای سال جاری تاکنون، اراضی طبیعی استان مرکزی در قالب 10 فقره دچار آتش سوزی شده‌ است، در حالی که سال گذشته اراضی طبیعی استان مرکزی در قالب 116 فقره دچار آتش‌سوزی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: در سال جاری شهرستان اراک با 85 هکتار و در قالب 10 فقره آتش سوزی در اراضی طبیعی، بیشترین و شهرستان دلیجان با 3 هکتار و در قالب یک فقره آتش سوزی در اراضی طبیعی، کمترین میزان آتش سوزی در استان را به خود اختصاص داده اند.

محمدی تصریح کرد: سال گذشته شهرستان اراک با 743 هکتار و در قالب 26 فقره آتش سوزی در اراضی طبیعی، بیشترین و شهرستان کمیجان با 26 هکتار و در قالب 3 فقره آتش سوزی در اراضی طبیعی، کمترین میزان آتش سوزی در استان را به خود اختصاص داده بودند.

وی بیان داشت: 95 درصد آتش سوزی مراتع استان مرکزی عمدی و بر اثر بی احتیاطی مردم بوده و در این راستا امید است با افزایش همکاری شهروندان با این اداره کل زمینه کاهش آتش سوزی و جلوگیری از تخریب مراتع استان فراهم شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تأکید کرد: استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود 1.82 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که از این میزان 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز