خبرگزاری کار ایران

انشعابات آب و برق قلیان سرا‌های کرمانشاه قطع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۵۰۷

مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: به منظور جلوگیری از فعالیت قلیانسرا‌ها از این پس انشعابات آب، برق و گاز این مکان‌ها قطع خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، بهمن خدادادیان با بیان اینکه نزدیک به ۲۵۰ قلیانسرا در شهر کرمانشاه فعال هستند، گفت: از این تعداد ۸۰ قلیانسرا در اطراف چم بشیر قرار دارند و تعداد زیادی از قلیانسرا‌ها هم در باغ‌های اطراف شهر فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در دو سال گذشته بیش از ۵۰ هزار قلیان در شهرستان کرمانشاه جمع آوری و معدوم شده است، اما متاسفانه اقبال جوانان برای رفت و آمد در این مکان‌ها باعث شده قلیانسرا‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

خدادادیان اظهار داشت: مواد دخانی به دلیل اینکه آغشته به مواد شیمیایی است می‌تواند انواع سرطان‌ها را در بدن افراد ایجاد کند، همچنین بیشتر بیماری‌هایی که به علت استعمال مواد دخانی بوجود می‌آید، اثرات دراز مدت دارد و فرد زمانی متوجه می‌شود که بیماری لا علاج یا صعب العلاج شده است.

مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به تلاش کارشناسان بهداشتی جهت جلوگیری از فعالیت قلیانسرا‌ها گفت: با پیگیری‌های انجام شده اخیراً مجوز قطع انشعابات آب، برق و گاز این مکان‌ها صادر شده است و با همکاری اداره اماکن برای مکان‌هایی که قلیان عرضه می‌کنند، پرونده تخلف تشکیل می‌شود.

خدادادیان یادآور شد: بیماری‌های مانند هپاتیت، بیماری‌های قارچی، انگلی و بیماری‌های عفونی از جمله بیماری‌هایی است که می‌تواند با استفاده از قلیان مشترک منتقل شود، همچنین افراد در اثر استفاده زیاد از قلیان به عفونت‌های دهان و دندان و لثه مبتلا می‌شوند که می‌توانند این بیماری و عفونت را به دیگران منتقل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز