خبرگزاری کار ایران

کاهش ۲۲ درصدی موارد مثبت ابتلا به کرونا در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۴۸۲

عضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار موارد مثبت آزمایش های تشخیص طبی کرونا در مشهد با کاهش ۲۲ درصدی نسبت به هفته پیش، از ۶۰ درصد به ۳۸ درصد نزول یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن درخشان گفت: آمار کنونی مراجعه شهروندان مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا نیز در مراکز درمانی مشهد به میزان ۴۰ درصد نسبت به هفته پیش کمتر شده است.

وی افزود: ۲۳ مرکز منتخب کرونا در سطح کلانشهر مشهد فعالند. فعالیت ۱۱ مرکز از این تعداد شبانه‌روزی بوده و ۱۲ مرکز نیز همه روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۱ فعال هستند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: یک مرکز فعال منتخب کرونا نیز در هر یک از ۱۴ شهرستان‌ زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی دایر است. همچنین در شهرهایی که نیاز بیشتری احساس دارند دو مرکز فعال شده ضمن اینکه مراکز شهرهای گلبهار و کوهسرخ به طور مستقل عمل کرده و از حوزه مدیریتی شهرستان های چناران و کاشمر خارج شده‌اند.

وی گفت: میزان رعایت‌ پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه از کرونا نیز توسط مردم رو به افزایش گذاشته لذا امیدواریم با تداوم این وضعیت شاهد موج دیگری از طغیان ویروس کرونا و حجم فشرده و طاقت‌فرسای فعالیت کادر بهاشت و درمان به عنوان مدافعان سلامت جامعه نباشیم. 

درخشان افزود: با توجه به وجود واکسن کافی اگر مردم طبق نوبت‌دهی مراجعه کنند و بالای ۸۰ درصد جمعیت هدف واکسینه شوند پایان بحران دور از دسترس نخواهد بود و امید است که در ایام‌الله دهه مبارک فجر و همزمان با جشن انقلاب بتوانیم غلبه بر ویروس کرونا را جشن بگیریم.

عضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تجربه جهانی نشان داده که واکسن، کاهش قابل توجهی در ابتلا و بستری و فوتی داشته است و هر چند برای ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا هیچ کشوری با اطمینان سخن نگفته است اما امیدواریم که با همکاری شایسته مردم با مدافعان سلامت، کشور ما جزء نخستین کشورها در این خصوص باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز