خبرگزاری کار ایران

افزودن ۲۴۰ تخت ویژه کرونا به گنجایش بیمارستان های مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۴۷۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۴۰ دستگاه تخت ویژه درمان بیماران کووید ۱۹ در سه بیمارستان مشهد به گنجایش بستری بیمارستانی این کلانشهر اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،محمدحسین بحرینی گفت: بدین منظور در بیمارستانهای قائم و امدادی مشهد هر یک ۷۰ تخت و در بیمارستان امام رضای این شهر ۱۰۰ تخت بستری برای ارتقای توان خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی اضافه شده است.

این پزشک متخصص افزود: بازسازی و آماده‌سازی بخش داخلی بیمارستان امام رضا(ع) برای بیماران کرونایی و پیگیری ساخت و تکمیل هشت اتاق ایزوله تنفسی و افزایش ظرفیت دستگاههای اکسیژن ساز در این  بیمارستان، افزایش ظرفیت دستگاههای اکسیژن‌ساز بیمارستان قائم و ایجاد فضای سی.سی.یو  با هشت تخت بستری جدید در این بیمارستان از دیگر اقدامات انجام شده در دوران کرونا بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هفت دستگاه اکسیژن‌ساز نیز برای بیمارستان‌های درگیر کرونا زیر پوشش شبکه‌های بهداشت و درمان خواف، کاشمر، تایباد، درگز، سرخس و قوچان و همچنین بیمارستان طالقانی مشهد به ظرفیت های ۳۲۰ ، ۴۱۰ و ۶۲۰ لیتر تهیه و نصب شده است.

وی گفت: نصب دو دستگاه تشخیص طبی سی.تی.اسکن جدید در بیمارستان‌های قائم(عج) و شهید هاشمی‌نژاد مشهد از جمله اقدامات درمانی در حوزه مقابله با کرونا به شمار می‌رود. 

بحرینی تشخیص پزشکی بهنگام را برای درمان بیماری کووید ۱۹ بسیار مهم و موثر توصیف و بیان کرد: در دوران شیوع کرونا آماده‌سازی آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در بیمارستانهای امام رضا (ع) و قائم مشهد در راستای تشخیص سریع این بیماری و در مدت کوتاهی انجام شده است.

۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز