خبرگزاری کار ایران

۸۰ درصد اصناف محدوده حرم رضوی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۴۶۶

معاون خدمات شهری و مسئول قرارگاه عملیاتی پیشگیری از کرونا در منطقه ثامن شهرداری مشهد گفت: بیش از ۸۰ درصد از اصناف محدوده حرم مطهر رضوی نسبت به رعایت کامل پروتکل ها و ضوابط ابلاغی مراکز بهداشت در پیشگیری از کرونا اهتمام مناسب دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، عباس مرادیان مقدم افزود: با توجه به اجرای سیاست‌های ابلاغی قرارگاه مرکزی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان، طرح نظارتی ویژه ایام پایانی ماه صفر از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و در نخستین مرحله، هزار و ۷۱۶ مغازه و واحد تجاری در پیرامون حرم مطهر رضوی به صورت مراجعه حضوری مورد ارزیابی قرار گرفت که هزار و ۳۷۶ مورد یعنی بیش از ۸۰ درصد نسبت به رعایت کامل پروتکل ها اقدام کرده‌ بودند.

وی اضافه کرد: در ۳۴۰ مورد از این واحدهای صنفی نواقصی در رابطه با عدم رعایت پروتکلها و ضوابط بهداشتی مشاهده شد که تذکرات لازم داده شد و در برخی موارد نیز منجر اخطار کتبی شد.

معاون خدمات شهری و مسئول قرارگاه عملیاتی پیشگیری از کرونا در منطقه ثامن شهرداری مشهد گفت: برخورد همراه با حفظ کرامت و شئون شهروندان، امر به معروف و تذکر لسانی در مراحل اولیه مشاهده تخلفات کرونایی و ترغیب و دعوت به استفاده از ماسک توسط مسوولان،کسبه و فعالان در واحدهای صنفی، همچنین دعوت به استفاده از ماسک توسط مشتریان و مراجعان به این صنوف در دستور کار گروه های نظارتی قرار گرفته است و در صورت تکرار تخلفات توسط واحدهای صنفی، نسبت به اخطار کتبی و اعمال جرایم توسط دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های قضایی و نظارتی اقدام می‌شود.

مرادیان افزود: در این طرح، ۷۵ گروه ۲ نفره نسبت به پایش میدانی و امر به معروف در زمینه رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی مبارزه با کرونا اقدام می کنند و طرح تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی اضافه کرد: "پویش من ماسک می‌زنم " و دعوت عمومی به استفاده از ماسک و اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی تا تحقق کامل واکسیناسیون عمومی و ایمن شدن حداقل بالای ۸۰ درصد از جمعیت تمامی شهروندان نیز در این منطقه در حال اجرا است.

مسئول قرارگاه عملیاتی پیشگیری از کرونا در منطقه ثامن شهرداری مشهد با اشاره به شیوع کرونا از حدود ۲ سال پیش گفت: با توجه به این که منطقه ثامن به لحاظ موقعیت مکانی و به ویژه  تشرف زائران حرم مطهر رضوی یکی از پرترددترین مناطق شهری مشهد است رعایت پروتکل های بهداشتی به شدت مورد توجه بوده است.

مرادیان افزود: علاوه بر اجرای دستورالعمل های ویژه و ابلاغی از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، همکاری ویژه ای با سایر دستگاه ها و نهادهای خدمت رسان به ویژه مرکز بهداشت ثامن، بسیج حریم رضوی و گروه های جهادی و مردم نهاد در راستای اجرا و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی و پروتکل های مبارزه با کرونا صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز