خبرگزاری کار ایران

شرایط طرح مشوق بیمه‌ای کارفرمایان استان مرکزی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۴۶۵

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: شرایط طرح مشوق بیمه‌ای کارفرمایان استان مرکزی اعلام شده و برای بهره‌مندی از این مشوق‌ها داشتن کد کارگاهی تأمین اجتماعی الزامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهزار سام‌دلیری افزود: برای بهره‌مندی از مزایای این طرح، کارفرمایان همچنین باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور باشند و در سامانه مشوق بیمه‌ای ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: سامانه مشوق بیمه‌ای به نشانی https://moshavegh.mcls.gov.ir در راستای حمایت از فارغ التحصیلان و کارفرمایان و توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده و کارآفرینان و فارغ التحصیلان جویای کار در صورت تمایل می‌توانند برای ثبت نام به این سامانه مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: کارفرمایان می‌توانند نیروی کار جدید مورد نیازشان را بدون محدودیت و به هر میزان از بین فارغ التحصیلان با مدرک کارشناسی به بالا جذب کنند و از این طریق در تحرک بازار کار و کاهش آمار دانش آموختگان بیکار اثرگذار باشند.

سام‌دلیری تصریح کرد: در این طرح نیروهای کار جدید نباید جایگزین نیروهای قبلی کارفرما شوند، بلکه ملاک جدید بودن نیروهای جذب شده افزایش نیروها نسبت به فهرست بیمه 2 ماه قبل از ثبت نام کارفرما است.

وی بیان داشت: نیروهای کار جدید که تمایل به ثبت نام در این طرح را دارند، نباید سابقه پرداخت حداکثر 36 ماه حق بیمه و مدرک تحصیلی پایین‌تر از سطح کارشناسی و سن بیش از 38 سال داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تأکید کرد: در راستای این طرح ثبت‌نام نیروی کار جدید و کارفرما باید در سامانه طرح مشوق انجام شود، انتخاب نیروی کار جدید مشمول توسط کارفرما در سامانه صورت گیرد، قرارداد کار در سامانه توسط کارفرما بارگذاری شود و درخواست مشوق در سامانه توسط اداره کار شهرستان و استان مرکزی بررسی و تأیید شود.

سام‌دلیری ابراز داشت: پرداخت مشوق بیمه‌ای معادل 23 درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار بر اساس گزارش اعلامی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان به‌صورت نقدی به حساب معرفی شده کارفرما در صندوق کارآفرینی امید واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: شرایط بهره‌مندی از طرح برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا به صورت ویژه تسهیل شده است و افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر بیکار شده از کارگاه‌های به شدت آسیب‌دیده از بیماری کرونا، در صورت بازگشت به شغل قبلی یا جذب در سایر واحدهای اقتصادی می‌توانند از مزایای طرح مشوق بهره‌مند شوند. همچنین افرادی که از دوره مقدماتی طرح کارورزی (دوره 3 ماهه) در کارگاه‌ها و مؤسسات استفاده کرده‌اند حداکثر می‌توانند تا ۲۱ ماه از مشوق بیمه‌ای استفاده کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز