خبرگزاری کار ایران

تزریق ۱۹۱ هزار دز واکسن کرونا در سنندج

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۴۶۲

رئیس مرکز بهداشت سنندج گفت: ۱۹۱ هزار دز واکسن کرونا در هفت مرکز تجمیعی این شهرستان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

به گزارش ایلنا، جهانبخش یوسفی اظهار داشت: در مجموع ۱۲۹ هزار نفر در سنندج واکسن نوبت اول و ۶۲ هزار نفر نیز نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

یوسفی با بیان اینکه نیازی به مراجعه برای دریافت برگه نیست، چون تلفنی به آنان اطلاع داده می‌شود، افزود: نمونه گیری از بیماران توسط سیستم بهداشتی کماکان ادامه دارد و روزانه حدود ۵۰۰ تست pcr و ۱۰۰ تست سریع در مراکز نمونه گیری شهرستان سنندج انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر در بیمارستان توحید ۲۸۷ نفر، کوثر ۱۳۰ نفر، بعثت ۶۰ نفر و در بیمارستان تامین اجتماعی ۸۰ نفر به خاطر ابتلا به کرونا بستری هستند.

رئیس مرکز بهداشت سنندج با بیان اینکه در بیمارستان توحید به جز این تعداد، ۱۳۷ نفر نیز بستری موقت هستند، اضافه کرد: اگر تدبیر بستری موقت نبود امکان مدیریت این همه بیمار میسر نمی‌شد، به طوریکه ظرفیت کلی مرکز درمانی توحید ۲۲۰ نفر است، ولی با تصمیمات اتخاذ شده ظرفیت آن افزایش پیدا کرد.

یوسفی بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: در صورتی که تست یکی از اعضای خانواده مثبت شد بقیه اعضا خود را قرنطینه کنند تا آنان هم مبتلا نشوند.

وی خواستار عدم حضور شهروندان در مهمانی و فضا‌های سربسته شد و ادامه داد: در صورت بی توجهی مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، باید منتظر شرایط بدتری در استان باشیم.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز جمعه ۲۶ شهریور ۳۶۲ بیمار جدید در کردستان شناسایی شد و ۲ بیمار هم جان باختند. ۹۱۱ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۸۶ نفر آن‌ها بدحال بوده و در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان هزار و ۵۷۹ قربانی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز