خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

غفلت شهروندان یزد را گرفتار موج بعدی کرونا می کند/52 درصد یزدی ها واکسینه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۳۵۹

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به روند نزولی کرونا در استان، گفت: استان یزد که هفته‌ها به رنگ قرمز کرونایی درآمده بود، سرانجام به نارنجی تغییر رنگ داده اما غفلت شهروندان یزد را گرفتار موج بعدی کرونا می کند.

محمود نوری شادکام در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ادامه روند کاهشی بیماران کرونایی در استان، اظهار داشت: در حال حاضر، ۳۹۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد، ۸۵ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه با وجود کاهشی شدن تعداد مجموع بستری‌های کرونایی در استان مراجعات به مراکز درمانی زیاد است و بیماران کرونایی شناسایی می شوند افزود: بیش از ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته شناسایی شدند که این نشان دهنده فعالیت کرونا در استان بوده لذا شهروندان باید رعایت شیوه نامه‌های را جدی بگیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به تاثیر بالای 90 درصدی واکسن بر کاهش فوتی های ناشی از کرونا در یزد عنوان کرد: در صورت تداوم واکسیناسیون و استقبال مردم تا پایان مهرماه به وضعیت باثباتی خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه متاسفانه در هفته گذشته ۲۷ نفر از هم استانی‌ها به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند اضافه کرد: در مقایسه با هفته گذشته شاهد کاهش ۳۳ درصدی در شاخص تعداد بستری در آی سی سو و ۲۵ درصدی در بستری همچنین مرگ و میر کرونایی بودیم.

نوری شادکام با تأکید بر اینکه تداوم روند نزولی بیماران کرونایی در استان به همکاری و مشارکت شهروندان، اصناف و رعایت درست و دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی دارد، گفت: پرهیز از دورهمی های خانوادگی از مهم‌ترین مواردی است که باید از سوی شهروندان رعایت شود.

وی با بیان اینکه 52 درصد از مردم یزد در برابر این ویروس واکسینه شدند اظهار داشت: مردم در واکسیناسیون به هیچ وجه تردید نکنند چرا که آمار مرگ و میر به دلیل واکسیناسیون در استان یزد کاهش یافته و افرادی که دو دُز واکسن را دریافت کرده بودند تا بیش از 90 درصد مرگ و میر کرونایی در آنها کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه عادی انگاری و بی توجهی نسبت به خطرات کرونا از مهم‌ترین عوامل اوج گیری دوباره این ویروس است، اظهار کرد: در حال حاضر استفاده از ماسک مهم‌ترین راهکار جلوگیری از ابتلاء و انتشار کرونا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز