خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبرداد:

سهم زنجان از قانون تولید مسکن در 4 سال 46 هزار واحد مسکونی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۳۵۴

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: سهم استان از قانون تولید 4 میلیون واحد مسکونی طی 4 سال در مجموع 46 هزار واحد، پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مسعود بیات منش گفت: قانون جهش تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی هنوز به صورت رسمی به وزارت راه و شهرسازی اعلام نشده است. اما وزیر جدید به استان‌ها اعلام کرده که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه را انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، ادامه داد: میزان عرضه و تقاضا و نیازمندان به مسکن در طرح اقدام ملی، آمارگیری و احصا شده است.

به گفته بیات‌منش، با توجه به اینکه تعدادی از نیازمندان مسکن در طرح اقدام ملی شرکت نکرده‌اند لذا سهم استان زنجان از قانون تولید 4 میلیون واحد مسکونی طی 4 سال در مجموع 46 هزار واحد، پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تولید 46 هزار واحد مسکونی طی سال آینده، نیاز استان زنجان به مسکن را تامین می‌کند، گفت: دولت به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد کرد که سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سطح کشور ساخته شود که سهم استان زنجان 46 هزار واحد، پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این واحدها توسط خود مردم و بخش خصوصی و بخشی در روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخشی هم توسط وزارت راه و شهرسازی تولید می‌شود، گفت: از مجموع سهم استان زنجان 10 هزار واحد در روستاها، بین 6 تا 8 هزار واحد توسط مردم و بخش خصوصی تولید شده و مابقی نیز بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

بیات‌منش، با بیان اینکه سهم تولید مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی در استان زنجان طی 4 سال آینده بیش از 30 هزار واحد است، یادآورشد: 16 هزار واحد از این سهم برای شهرستان زنجان بوده و بقیه نیز به تناسب در بین سایر شهرستان‌ها تقسیم می‌شود تا نیاز استان به تولید مسکن طی 4 سال آینده تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای تامین زمین مورد نیاز این واحدها نیز برنامه‌ریزی شده است، گفت: زمین‌های مورد نیاز این طرح‌ها در حال آماده‌سازی است تا در صورت ابلاغ بتوانیم ساخت آن‌ها را آغاز کنیم.

وی، اضافه کرد: در شهرهایی که زمین داریم، مشکلی وجود ندارد و در سایر شهرها نیز زمین‌ها مشخص شده‌اند که یا در صورت نیاز خریداری شوند و یا از روش‌های دیگر نسبت به تامین زمین‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز