خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور عشایر اردبیل خبر داد:

ابطال 329 دفترچه و کارت هوشمند عشایری در استان / برخورد قانونی در انتظار کارشناسان خاطی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۳۱۵

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل از ابطال 329 دفترچه و کارت هوشمند عشایری در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، معرفت آذری عنوان کرد: بدنبال شناسایی عشایر کوچنده و با هماهنگی دستگاه اداری ذیربط در مرحله اول تعداد 329 دفترچه و کارت هوشمند عشایری که صاحبان آن ها دارای پروانه بهره برداری دامداری روستایی بودند و به عنوان عشایر کوچنده محسوب نمی شدند، دفترچه عشایری آن ها ابطال و کارت هوشمند عشایری آنان غیر فعال شد.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل افزود: در مرحله بعدی کارمندانی که دارای دفترچه عشایری هستند شناسایی شده و نسبت به حذف دفترچه وکارت هوشمند عشایری آنان نیز اقدام خواهد شد.

وی یاد آور شد: کارشناسانی که در تایید عشایر کوچنده بودن افرادی که دفترچه عشایری آنان ابطال شده مقصر بوده و جهت برخورد قانونی به ارگان های ذیربط معرفی خواهند شد.

آذری  افزود: عشایر استان با 66 هزار و 500 نفر جمعیت 4/5 درصد جمعیت استان و 6/5 درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می دهد.

در ادامه گفت: طبق آیین‌نامه ساماندهی، عشایر به کسی گفته می شود که دارای ساخت اجتماعی قبیله ای و اتکای معاش به دامداری و شیوه زندگی شبانی مبتنی بر کوچ را دارا باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز