خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست آستانه‌اشرفیه:

لاشه ۲ فُک خزری در سواحل بندرکیاشهر پیدا شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۳۰۳

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آستانه‌اشرفیه از کشف لاشه ۲ قلاده فُک خزری در سواحل لله وجه‌سر و عسگرآباد شهرستان بندرکیاشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه، رضا زمانی دلیل مرگ این ۲ فک خزری را نامعلوم عنوان کرد و افزود: اهالی منطقه لاشه این ۲ فک را به فاصله یک کیلومتر از یکدیگر پیدا کردند، ضمن آنکه با حضور کارشناسان محیط زیست و انجام تست های بایومتری علت مرگ آنها در دست بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هیچ گونه علایم ضرب و جرح بر روی لاشه های این فک‌ها مشاهده نشدهاست، اظهار داشت: فک کاسپین یا فک خزری تنها پستاندار دریای کاسپین است که در خطر انقراض قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه گفت: گیر افتادن در تورهای ماهیگیری، آلودگی‌های محیط زیست، برخورد با قایق‌ها، کشتار عمدی، شکار، ورود گونه مهاجم شانه دار خزری و کاهش ذخایر کیلکا به عنوان مهمترین منبع غذایی این جانور از مهمترین عوامل موثر در کاهش فک های خزری است.

زمانی با تاکید بر حفاظت از فک‌های خزری ادامه داد: از تمامی مردم منطقه تقاضا می شود در صورت مشاهده فک های خزری زنده و یا لاشه این حیوان موارد را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز