خبرگزاری کار ایران

در سفر رئیس بنیاد مستضعفان به اردبیل عنوان شد؛

آبگیری سد عمارت شاید در بهمن ماه / رفع مشکلات آب شرب در گرمی و انگوت

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۹۹۹

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با توجه به اجرای بالای ۹۰ درصد از عملیات سد عمارت این سد به مرحله آبگیری رسیده است.

به گزارش ایلنا، پرویز فتاح در جریان بازدید از سد عمارت تصریح کرد: همه سدها در صورت پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد می توانند آبگیری شود و این سد نیز با رفع مشکلات مالی می تواند آبگیری شود.

وی افزود: پیمانکار اصلی و بدنه این سد بنیاد مستضعفان بوده و  با تلاش پیمانکاران و عوامل منطقه آبگیری این سد می تواند در چند مرحله تا دهه فجر به میزان سی میلیون متر مکعب انجام شود.

فتاح بیان کرد: بنیاد مستضعفان به عنوان فاینانس داخلی ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این سد تامین کرده و مشکلات مالی اجرای این پروژه رفع شده است.

وی با بیان اینکه این سد جزو طرح‌های ملی بوده و دارای ردیف بودجه‌ای است ، اذعان کرد:  این سد  دارای  مخزن مناسب برای انتقال آب است و در صورت رفع الزامات برای انتقال آب ، بنیاد مستضعفان نیز می تواند در روند اجرا همکاری کند.

سد عمارت در بهمن ماه آبگیری می شود

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل نیز در این بازدید عنوان کرد: بدنه سد به اتمام رسیده و ساختمان فرماندهی نیز توسط بنیاد مستضعفان تکمیل شده و احتمالا تا چند ماه آینده آبگیری این پروژه عظیم آغاز می شود.

وی با بیان اینکه یک سری مشکلات در تملک اراضی وجود داشته که با تامین اعتبار حل شده است افزود: اهداف سد عمارت برای تامین آب شرب پایدار برای روستاها و شهر گرمی و انگوت و کشاورزی این شهرستان ها پیش بینی شده است.

استاندار اردبیل افزود،: عملیات اجرایی پایاب و اهداف سد یک پروژه خاص دیگری است که در آینده با تامین منابع ارزی دیگر آغاز می شود.

اکبر بهنام جو گفت:اعتبار لازم برای انجام عملیات اجرایی پایاب و اهداف سد حدود ۳هزار میلیارد تومان برآورد شده است که با پیگیری های انجام شده این اعتبار قابل توجه تامین می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز