خبرگزاری کار ایران

در چهار سال گذشته؛

۳۷۰ میلیون یورو برای مقابله گرد وغبار در 18 استان کشور احتصاص داده شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۸۶۵

دبیر ستادملی مقابله با پدیده گرد وغبار کشور گفت:۳۷۰ میلیون یورو در چهار سال گذشته نزدیک به ۲ ونیم میلیون هکتار از اراضی غبار خیز در ۱۸ استان کشور اختصاص داده شده است.

به گزارش ایلنای گلستان، علی محمد طهماسبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان گلستان۳۰۰ هزار هکتار از اراضی ومراتع در معرض بیابانی شدن قرار دارند که۱۲۰ هزار هکتار از مناطق غبار خیز هست.

وی ادامه داد: یک برنامه ده ساله برای مدیریت سازگاری ومقابله با گرد وغباردر کشور تدوین شده است و شاهد هجوم ریزگردها از کشورهای ازبکستان، افغانستان، پاکستان، عراق به کشور هستیم.

طهماسبی یاداور شد: استان های شرقی کشور در زمینه گرد وغبار در شرایط بحرانی قرار دارند و استان گلستان نسبت به استان های دیگر کشور در ریزگردها در ابتدا  قرار دارد که می توانیم به خوبی این موضوع را کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: نهال کاری،حفاظت ومدیریت کردن تالاب ها،اجرای برنامه های کشاورزی حفاظتی، مدیریت چرا، تامین آب برای بهبود شرایط از جمله اقدمات در سفر به استان گلستان است.

دبیر ملی ستاد مقابله با پدیده گرد وغبار خاطر نشان کرد: یکی از منشا گرد وغبار در گلستان اراضی دیم است ولی بیشتر از همه مراتع در استان در معرض خطر وآسیب قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز