خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد:

۵۳ درصد از گروه های هدف در زنجان دُز اول واکسن را دریافت کردند/ ۷۰ درصد دانشجویان در سطح استان واکسینه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۸۰۶

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، براساس آمار موجود، بیش از ۵۳ درصد گروه‌های هدف در استان، دُز اول واکسن، و نصف این افراد هم دُز دوم را دریافت کردند.

به گزارش ایلنا از زنجان، پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظها رداشت: بازگشایی دانشگاه‌ها باحضور دانشجویان صورت خواهد گرفت، ولی هنوز درخصوص تاریخ دقیق آن، تصمیم‌گیری نشده است .

 قزلباش، با اشاره به استقبال دانشجویان از تزریق واکسن، افزود: حدود ۷۰ درصد دانشجویان در سطح استان واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه در روز، حدود ۲۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق می‌شود، و سنین ۳۵ الی ۴۰ سال (بالای ۳۵ سال) هم در سطح استان درحال تزریق است افزود: با مجموعه این اقدامات به سمتی پیش می‌رویم که تزریق دُز اول را برای گروه‌های هدف در استان به اتمام برسانیم.

قزلباش، با اشاره به وجود واکسن آسترازنکا، سینوفارم و برکت در استان، و قدرت انتخاب از سوی مردم تاکید کرد: تا به امروز بیش از ۶۱۵هزار و ۶۳ دُز واکسن در استان در نوبت اول و دوم تزریق شده که از این تعداد، ۴۰۴هزار دُز نوبت اول و ۲۱۰هزار دُز نوبت دوم، و براساس تزریقات انجام شده هم، بیش از ۵۳ درصد گروه‌های هدف در استان، دُز اول واکسن، و نصف این افراد هم دُز دوم را دریافت کردند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان درخصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان اظهار داشت: بهترین واکسن‌های موجود، واکسن‌هایی هستند که برای بالای ۱۸ سال تزریق می‌شود و برای افراد زیر ۱۸ سال، هنوز واکسنی که در ایران مورد تایید باشد، نداریم.

به گفته قزلباش این امکان در استان وجود دارد که نوبت اول واکسیناسیون گروه هدف را، با ۷۰ درصد پوشش در هفته اول مهرماه به اتمام برسانیم، به شرط اینکه به میزان کافی، واکسن در اختیار استان قرار بگیرد.

وی در رابطه وجود بیماری قارچ سیاه، تصریح کرد: تا به امروز مورد تاییدشده از ابتلا به این بیماری در استان گزارش نشده، و انتصاب فوت به این بیماری هم قابل بررسی است و اگر موردی باشد حتما پیگیری می‌شود .

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به تزریق ۸۷هزار و ۶۶۹ دُز واکسن برکت در استان ادامه داد: در حال حاضر واکسن پاستور را به جهت مشکلات در ثبت، موجود نداریم، ولی واکسن برکت به اندازه کافی موجود داریم و ممکن است که در بعضی پایگاه‌ها به طور موقت به اتمام برسد . ولی درکل مشکلی در تامین واکسن برکت در استان، درحدی که مردم عزیز خواهان آن هستند، نداریم.

رییس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با اشاره به وجود ۴۱ مرکز تزریق واکسن در استان افزود: درخصوص واکسیناسیون، ۱۵ اکیپ سیار تزریق واکسن در کارخانجات، ادارات (نوبتی) و محلاتی که درصد پوشش واکسن خوبی ندارند، فعالیت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز