خبرگزاری کار ایران

تسهیلات اشتغال معلولان تایباد در خراسان رضوی ۲ برابر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۷۹۴

رئیس اداره بهزیستی تایباد گفت: امسال تاکنون ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۲۷ معلول این شهرستان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، افسانه فدایی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال معلولان این شهرستان در سال گذشته محقق شد گفت: امسال ۵۵ میلیارد ریال برای حوزه اشتغال مددجویان بهزیستی این شهرستان پیش بینی شده و هم اکنون ۲۳ پرونده اشتغال نیز در مرحله معرفی به بانک‌های عامل قرار دارند.

وی افزود: امسال تعداد اشتغال ایجاد شده در قالب ۲۷ طرح در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع، خدمات، صنایع دستی و صنعتی بوده که ۴۵ درصد آن در حوزه مددجویان توانبخشی بهزیستی این شهرستان بوده است.

رئیس اداره بهزیستی تایباد ادامه داد: این نهاد به چهار هزار و ۱۶۵ معلول در این شهرستان خدمات ارائه می‌کند که از این تعداد هزار و ۶۵۰ نفر ماهیانه چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال مستمری دریافت می‌کنند.

فدایی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد ریال صرف مناسب سازی محیط زندگی و خودرویی معلولان تایباد شد بیان کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد ادارات این شهرستان نسبت به مناسب سازی محیط خود برای رفت و آمد معلولان اقدام کرده اند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بلاعوض جهت ساخت واحد‌های مسکونی شهری و روستایی برای معلولان واجد شرایط در تایباد تصریح کرد: این شهرستان ۱۹ خانواده دارای سه عضو معلول و ۱۸۰ خانوار دارای ۲ عضو معلول دارد و با رصد انجام شده افزون بر ۴۱۰ خانوار از مددجویان بهزیستی تایباد فاقد مسکن هستند که برای خانواده‌های دارای سه معلول واجد شرایط در شهر‌ها یک میلیارد ریال و خانواده‌های دارای ۲ معلول ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز