خبرگزاری کار ایران

معاون راهداری استان:

صدور معاینه فنی برای خودروهای سنگین قزوین 10 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۷۵۶

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ هزار و ۵۱۱ برگ معاینه فنی خودروهای سنگین در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا معیری‌پور با اشاره به صدور 26 هزار و 511 برگه معاینه فنی برای خودروهای سنگین گفت: در نیمه اول امسال ۳۲هزار و ۷۷۲ دستگاه وسیله نقلیه سنگین به این مراکز مراجعه کرده‌اند که ۲۱ هزار و ۲۱۰ دستگاه در مرحله اول و ۵ هزار و ۳۰۱ دستگاه پس از رفع نقص در آزمون‌های معاینه فنی قبول و گواهی معاینه فنی را دریافت کرده‌اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اضافه کرد: میزان مراجعه به این مراکز و صدور برگ معاینه فنی در آن‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: میزان صدا، وضعیت ترمزها، نور چراغ، کیلومتر شمار، جلوبندی خودرو، چرخ‌ها، کمک فنرها، اطراف بدنه و آلایندگی ناشی از احتراق سوخت خودرو از جمله مواردی است که در مراکز معاینه فنی خودروها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مسئول یادآور شد: مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی ضمن اطمینان رانندگان از سلامت خودرو  کمک موثری هم به ارتقای ایمنی تردد جاده‌ای، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو  و  حفظ محیط زیست از آلودگی خواهد کرد.

معری پورگفت: در حال حاضر پنج مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین دارای مجوز فعالیت از این اداره کل در این استان مشغول ارایه خدمات معاینه فنی هستند که از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ بازدید توسط کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل از فعالیت آن‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز