خبرگزاری کار ایران

در جلسه انتخاب شهردار قزوین چه گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۶۵۳

شاید بتوان گفت تاکید و خواسته اعضا بر رفع ابهام از موضوع بازنشستگی یکی از کاندیداها، عدم تایید صلاحیت دو نفر دیگر و سفارش شدن به انتخاب یک فرد موضوعات پشت پرده‌ای بود که در جلسات غیرعلنی مطرح شده بود و به ادعای ریاست شورا نباید در جلسه علنی فاش می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جلسه شورای شهر قزوین، بعداز ظهر امروز با دستور انتخاب شهردار برگزار شد.

این جلسه که با کمی تاخیر شروع شد با حضور پررنگ رسانه‌ها همراه بود؛ چرا که یکی از موضوعات مهم شهر قزوین در آن رقم می‌خورد؛ تا رسیدن به پایان جلسه شاهد اتفاقاتی بودیم که توجه به آن‌ها قابل تامل است.

یکی از نکات قابل توجه این بود که ابهاماتی از طرف تعدادی از اعضا مطرح شد که برای گرفتن پاسخ آن اصرار داشتند؛ اما پاسخ قابل دفاعی از طرف ریاست شورا برای این ابهامات ارائه نشد و در واقع انتخابات در هاله‌ای از ابهام برگزار شد و پاسخ‌های مورد انتظار نیز به مراجع ذی صلاح در تایید صلاحیت حواله داده شد.

یکی از اعضا بر این نکته مدعی بود که شورا از بیرون کنترل و مدیریت می‌شود و به انتخاب فرد خاصی سفارش شده است؛ اما ریاست شورا این موضوع را انکار کرد و اعضای شورا را در رای دادن صاحب نظر و دارای قدرت تصمیم‌گیری دانست.

اما نکته ای که چند بار نیز مطرح شد این بود که ریاست شورا بیان کرد نباید مطالب غیرعلنی را در صحن علنی مطرح کرد و باید اجازه داد آن‌ها همانطور غیرعلنی باقی بماند.

شاید تاکید و خواسته اعضا بر رفع ابهام از موضوع بازنشستگی یکی از کاندیداها، عدم تایید صلاحیت دو نفر دیگر و سفارش شدن به انتخاب یک فرد خاص موضوعات پشت پرده‌ای بود که در جلسات غیرعلنی مطرح شده بود و به ادعای ریاست شورا نباید در جلسه علنی فاش می‌شد و از این رو این موضوعات که چندین بار از طرف اعضا مورد اصرار قرار گرفت از طرف رئیس شورای شهر انکار شد.

تنش این جلسه به حدی رسید که یکی از اعضا اعلام کرد با این شرایط من رای نمی‌دهم و یکی دیگر از اعضا نیز این روند را نوعی ظلم و نفی حریت اعضای شورا دانست؛ که البته یکی دیگر از اعضا در واکنش به این اظهارات گفت من به عنوان یک عضو شورا خودم رای می‌دهم و حریت من زیر سوال نرفته است.

چیزی که از ظاهر این جلسه پر تنش برداشت می‌شد این بود که سه گزینه شهرداری قزوین به نوعی حذف شده و انتخابات تنها بین یک فرد نهایی برگزار می شد؛ و این تلقی را ایجاد می کرد که انتخاب بین یک فرد و صوری برگزار شده است.

نکته قابل تامل دیگر در آرای اخذ شده بود؛ در این آرا فردی که به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شده بود؛ در این جلسه از طرف اعضا حتی یک رای نیز کسب نکرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز