خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

چراغ دو و میدانی سبزوار در حال خاموش شدن است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۶۴۷

دبیر هیات دو و میدانی شهرستان سبزوار گفت: با وضعیت کنونی نمی‌شود به آینده ورزش حرفه ای و قهرمانی شهر امیدوار بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، علیرضا بقایی از ورزشکاران سبزواری و دبیر هیات دو و میدانی این شهرستان است که سابقه عضویت در تیم ملی جوانان و پیشکسوتان دومیدانی  و عنوان دار این رشته مانند کسب مدال طلا در بازی های آسیایی کشور مالزی سال ٢٠١٨، سه مقام مختلف آسیایی پیشکوستان در چین و... را در کارنامه ورزشی خود طی سال های را متمادی دارد. 

او در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در دهه ۶٠ شهرستان سبزوار بسیاری از قهرمان های به نام کشور و استان را پرورش میداد اما در طی سال های گذشته تاکنون با عدم در اختیار گذاشتن امکانات کافی، نبود فضای استاندارد و مهم تر از همه بی توجهی به بهره برداری و تحویل ورزشگاه ١۵ هزار نفری سبزوار رو به رو هستیم که این مورد باعث دلسرد شدن بسیاری از ورزشکاران شده است.

بقایی با اشاره به اینکه با وجود تمام رایزنی ها هنوز هم بعد از گذشت ١۴ سال مسئولان شهری نتوانسته اند این ورزشگاه را در اختیار مردم و ورزشکاران مختلف قراردهند افزود:  فضایی که ورزشکاران ما در حال تمرین و آماده سازی خود دارند مناسب و استاندارد نیست و آسیبی که از این نظر به ورزشکاران وارد می‌شود نیز بسیار است.

دبیر هیات دو و میدانی سبزوار ادامه داد: با امکاناتی که موجود است نمی‌توان به آینده ورزشی و پرورش استعداد ها امیدوار بود چرا که سهل انگاری ها مانع از بهره بردن ورزشکاران از فضاهای مناسب شهرستان شده است.

بقایی با ذکر این نکته که بهره داری و تحویل استادیوم ١۵ هزار نفری تا حد زیادی مشکلات ورزشکاران در رشته های گوناگون را حل می‌کند اضافه کرد: طبق رایزنی هایی که با اداره ورزش و جوانان داشته ایم پیمانکاران با عدم رعایت استاندارد های ضروری و اختلاف با اداره ورزش مانع از حضور ورزشکاران در ورزشگاه می‌شوند، چمن و پیست ورزشگاه آماده است اما اختلافاتی که میان پیمانکار این مجموعه و اداره ورزش از بعد رعایت نکردن اصولی ساخت و ساز وجود دارد همچنان مانع ورزشکاران برای تمرینات حرفه ای شده است.

وی با انتقاد از این موضوع که نمایندگان و مدیریت شهری بیشتر تمایل به فعالیت های سیاسی دارند تا حمایت کامل از ورزشکاران و ورزش قهرمانی شهرستان ادامه داد: انتظار ورزشکاران در هیات های مختلف ورزشی این است که بسترهای مناسب و ضروری برایشان فراهم شود کمااینکه در بسیاری دیگر از موارد مانند  عدم حمایت مالی، نبود اسپانسر و... رنج می‌برند.

دبیر هیات دو و میدانی شهرستان سبزوار ادامه داد: ورزشکاران و مردم نمی‌توانند تا زمان نامشخصی در انتظار تحویل این ورزشگاه بمانند چرا که عمر ورزش حرفه ای و قهرمانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و متاسفانه بسیاری از استعدادهای شهرستان به ناچار برای تمرین به شهرهای مجاور می‌روند، حتی در مواردی پیش می‌آید که برای تامین هزینه های خود مجبور به عضویت در تیم های شهرستان های مجاور می‌شوند.

بقایی همچنین اظهار کرد: داره ورزش باید در پیگیری وظایف خود پافشاری کند، مکاتبات کتبی و حضوری از جانب هیات دومیدانی به اداره ورزش در چند مرحله تحویل داده شده اما کانال و مسیری که نشان دهنده حل این مشکلات باشد تا کنون باز نشده، متاسفانه شهرداری سبزوار طی سال های گذشته  نیز تمایلی به توجه درخور به مقوله ورزش نداشته و برخی از مصوبات شورای شهر برای تامین هزینه های مالی ورزشکاران را با تغییر ردیف بودجه از دستور خارج کرده، اگر نمایندگان سایر هیات های ورزشی هم باشند همین مشکلات را بازگو می‌کنند و اگر وضعیت به همین روال ادامه پیدا کند حتی به اندازه تعداد انگشتان دست هم نمی‌توان ورزشکار حرفه ای در سطح قهرمانی کشور و جهانی پرورش داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز