خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی کرد؛

نگاهی به گزینه‌های مطرح استانداری یزد/ لیست‌های متنوع، گزینه‌های پنهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۴۴۰

در حالی که برخی از گروه‌ها خبری در فضای مجازی از انتخاب و تأیید گزینه مطلوبشان برای تصدی پست استانداری صحبت می‌کنند اما هیچ گزینه‌ای برای استانداری یزد قطعی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، با شروع به کار رسمی دولت سیزدهم افراد مختلف از سوی گروه‌های سیاسی گوناگون به عنوان استاندار یزد نامشان مطرح و هر روز لیست جدیدی از گزینه‌های به اصطلاح مطلوب منتشر می شود اما این اسامی هنوز  از سوی نهادهای مربوط تأیید و یا  تکذیب نشده‌ است. در وزارت کشور هم نه تنها هیچ بحثی از انتخاب استاندار یزد در میان نیست که حتی واکنشی هم به  این لیست‌ها نشان داده نشده است.

گزینه‌های پیدا و پنهان استانداری یزد

نگاهی به گزینه‌های مطرح استانداری یزد/ لیست‌های متنوع، گزینه‌های پنهان

در فضای مجازی هم اسامی مختلفی برای استانداری یزد مطرح شده و بسیاری از گرو‌ه‌های مختلف از جمله فعالان اقتصادی استان و گروه‌های اجتماعی در کنار احزاب و تشکل های سیاسی برای انتخاب استاندار در حال پیگیری و رایزنی هستند. اسامی مختلفی هم در این مدت مطرح شده است، خواجه سروی، مهران فاطمی(اژدرپور)، کلانتری، ناظمی اردکانی، محتشمی، مهدیان، عبداللهی، محمدرضا بابایی، محمدرضا میرشمسی، محمد رحیمی نسب، مهدی تقوایی، سیدمهدی صدرالسادات، محمود صلاحی، ابوئی مهریزی و... از طرف احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی مطرح است اما صحت آن نه تأیید و نه رد شده است.

در فضای مجازی حتی نام چند روحانی مطرح شد و مانند سایر گزینه‌ها، این اسامی هم در حد طرح نام باقی ماند و راه به جایی نبرد.

با این حال موضوع انتخاب استاندار یزد به لحاظ تشکیل دولت جدید از اهمیت بالایی برخوردار است و با وجود تأیید و تکذیبیه‌های فراوان نقل محافل است. برخی  با استاندار بومی موافقند و برخی با استاندار غیربومی؛موافقان و مخالفان این موضوع نیز دلایل   خود را دارند.

لیست 10 نفره مجمع نمایندگان در وزارت کشور

شنیده‌ها حکایت از بررسی و جمع ‌بندی پیرامون گزینه‌های استانداری در مجمع نمایندگان استان و ارسال پیشنهاد نهایی به وزارت کشور دارد ،به طوری که این مجمع با ارسال لیستی 10 نفره از بین گزینه های بومی برای تعیین استاندار یزد در تلاشند.

در این لیست نام چند نفر به طور جدی مطرح است و محمدرضا بابایی در بین اسامی خوش درخشیده و بیشتر از همه قابل ‌توجه است. بابایی فردی با سابقه مدیریت قوی است که پست های متعددی از جمله فرماندار یزد، معاون برنامه ریزی استاندار، معاون امور اقتصادی استاندار، ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ... را در کارنامه دارد و پس از بازنشستگی به بخش حصوصی رفته و مدتی در گروه تعاونی پیشگامان به فعالیت پرداخت و در حال حاضر مدیرعامل بنیاد دینی فرهنگی صدوق بزرگ است.

افراد دیگری که نامشان در این لیست مطرح شده خواجه سروی، مهران فاطمی(اژدرپور)، کلانتری، ناظمی اردکانی، محتشمی، مهدیان، عبداللهی، میرشمسی و رحیمی نسب است اما هیچ کدام به اندازه محمدرضا بابایی پرقدرت و با تجربه نیستند و به نظر می رسد که  گزینه‌های دیگر  به مجمع نمایندگان تحمیل شده است. یزدی ها اما از بین این اسامی به استانداری محمدرضا بابایی اقبال بیشتری دارند و سایرین را گزینه مطلوبی در این مقایسه نمی دانند.هر چند محمدرضا بابایی بعد از ارسال این لیست به وزارت کشور ، اسمش حذف شد  و گویا قرار است  به عنوان  معاون وزیر به تهران برود.

چه کسی استاندار یزد می شود؟

از سوی دیگر افراد زیر هم به دلیل داشتن توانمندی‌های برجسته شانس بیشتری برای نشست بر کرسی استانداری یزد  دارند.

مهران فاطمی که در بین مردم با نام اژدرپور شناخته شده گزینه دیگری در لیست مشورتی مجمع نمایندگان است که ریاست سازمان ملی جوانان و مدیرکل حوزه استاندار  استان را در کارنامه دارد. او که با تغییر فامیلی از اژدرپور به فاطمی از جوانان پر حاشیه دولت احمدی نژاد در یزد بود بعد از تغییر دولت در صدد تصاحب جایگاه دبیری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بود که با مخالفت مسئولان تهرانی مواجه شد و امروز در آرزوی استاندار شدن است. اژدرپور کاندیدای حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، بافق، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی برای دوره یازدهم بود اما از ورود به مجلس بازماند.

محمدناظمی اردکانی، اولین وزیر تعاون دولت نهم بود که نام وی هم به عنوان یک اردکانی دیگر در بین گزینه‌های استانداری یزد مطرح شده است، وی در طول دوران فعالیت خود در سمت‌های وزارت تعاون، استانداری قم، ریاست سازمان استاندارد، معاون وزیر کشور، رئیس سازمان ثبت احوال و مشاغل مختلف دیگر را تجربه کرده است.

محمد رحیمی نسب هم از پزشکان یزدی است که با نهادهای نظامی ارتباط تناتنگی دارد. مدتی در سازمان نظام وظیفه عمومی فعالیت داشته و در دولت های نهم و دهم هم مدیرکل بهزیستی استان یزد بوده است.

لیست‌های متنوع، گزینه‌های پنهان

برخی از گروه ها نیز فارغ از لیست نمایندگان در تلاشند تا گزینه های مطلوب خود را به دولت معرفی و برمسند استانداری بنشانند که البته نام افراد مطلوبشان به تازگی مطرح شده اما به دلیل رزومه قوی شانس بیشتری دارند.

رضا مهدیان یکی از این افراد است که نام وی به عنوان گزینه استانداری یزد مطرح شده اما در لیست مجمع نمایندگان نیست؛ او از رزمندگان دوران دفاع مقدس و سابقه مدیرعاملی موسسه اجرایی بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان یزد را در کارنامه دارد.

محمود صلاحی نیز نامش در لیست دیگری مطرح شده که اهل اردکان است و مدتی را در دولت‌های نهم و دهم سکاندار استان خراسان رضوی بوده و پس از آن دبیری مناطق آزاد را بر عهده گرفته است.

دو گزینه پنهانی هم برای تصدی‌گری استانداری یزد از حمایت برخی از گروه‌های سیاسی و اقتصادی کشور در تهران برخوردار و مورد وثوق برای استانداری یزد هستند و حتی از گوشه و کنار نیز خبر رسیده که سابقه فعالیت آنان به همراه برنامه مدیریتی استان در قالب گزارشی به تهران رسیده است اما تا الان نامی از این افراد برده نشده و بیشتر به نظر می رسد که برای دوری اذهان از گزینه مطلوب چنین چیزی مطرح شده است.

لیست مجمع نمایندگان نقش مشورتی دارد

نماینده مردم یزد درباره انتخاب استاندار گفت: در مورد تغییر استانداران  هر دولتی بیاید همین کار را می‌کند اما به نظر می رسد برخی افراد به دنبال کسب قدرت هستند و در این زمینه رایزنی می‌کنند.

محد صالح جوکار با بیان اینکه لیست‌های متنوعی با اسامی مشترک پخش شد که بیشتر آنها کذب است افزود: لیستی را که مجمع نمایندگان به وزارت کشور ارسال کرده تنها جنبه مشورتی دارد اما موافق انتخاب استاندار بومی متناسب با شرایط استان هستیم.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، تولیدی، سرمایه ای کارگری و بیکاری خاصه استان بوده که امیدواریم با تلاش استاندار جدید با راه اندازی فعالیت های اقتصادی شاهد رشد و توسعه استان باشیم اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت اشتغال جوانان تحصیل کرده، ایجاد امنیت و اشتغال برای زنان، ارائه تسهیلات و تشویق احزاب، نهادهای مدنی و تشکل‌های زیست محیطی و آزادی مطبوعات در استان از جمله مواردی است که استاندار باید به آنها توجه داشته باشد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز