خبرگزاری کار ایران

برگزاری کلاس حضوری در مناطق محروم اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۳۸۸

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مطابق ابلاغ ستاد ملی کرونا به استان‌ها بازگشایی مدارس در مهرماه مجازی و در مناطق روستایی و عشایری با جمعیت کمتر حضوری است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس سلطانیان در نشست خبری مسئولان اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در خصوص برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم اظهار داشت: تمامی سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان آموزش‌های عمومی و متوسطه آموزش‌وپرورش کشور در شورای‌عالی آموزش‌وپرورش تصویب و به وزارت برای اقدام ابلاغ می‌شود.

وی افزود: طبق مصوبه ۹۷۷ شورای‌عالی آموزش‌وپرورش که در ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ تصویب شد در زمانی که کرونا یا هر بیماری سرایت‌پذیر دیگری در کشور پاندمی شود و خطر داشته باشد به‌غیر از پایه‌های نهم و دوازدهم، امتحانات مجازی خواهد بود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص علت حضوری بودن امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم خاطرنشان کرد: این دوپایه تأثیر مهمی در آینده دانش‌آموز دارد، زیرا بحث انتخاب رشته و تأثیر در ورودی دانشگاه با این امتحانات مشخص می‌شود و در هر شرایط امتحانات پایانی این دوپایه حضوری خواهد بود.

سلطانیان ادامه داد: اگر شرایط بیماری به‌گونه‌ای خاص باشد و شرایط پاندمی در کشور وضعیت نگران‌کننده باشد امتحانات حضوری این دوپایه با مجوز ستاد ملی کرونا با تأخیر برگزار می‌شود همان‌طور که در سال گذشته نیز این اتفاق رخ داد.

سلطانیان خاطرنشان کرد: بحث حضوری شدن آموزش‌ها تا حدی با امتحانات فرق می‌کند و قطعاً بازگشایی مدارس با تصمیم ستاد ملی کرونا است، البته ستاد ملی کرونا سیاست‌های کلی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را در آخرین جلسات خود مدنظر قرار دادند و دستوراتی به وزارت علوم و آموزش‌وپرورش داده است.

وی اضافه کرد: در جلسه ۷۱ تا ۷۳ ستاد ملی کرونا تکالیفی برای آموزش‌وپرورش و وزارت علوم تصویب شد که باید واکسیناسیون معلمان و دانشجویان به‌صورت کامل انجام شود و حضور دانش‌آموزان در مدرسه با رعایت پروتکل صفر شش به‌صورت تدریجی از آبان‌ماه انجام شود، همچنین با همکاری وزارت بهداشت قرار شده واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز انجام شود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص تغییرات کنکور ۱۴۰۲ تصریح کرد: در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی این مصوبه ایجاد شد و در تاریخ ۱۲ مردادماه ۱۴۰۰ طی بخشنامه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش سیاست‌های ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را که مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است به‌تمامی مدارس کشور در حوزه آموزش متوسطه ابلاغ کرد.

سلطانیان افزود: مطابق ماده ۹ مصوبه ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تمامی قوانین متقارن با این مصوبه ملغی شده و تمامی مصوبات آن از تاریخ تصمیم لازم‌الاجرا است و در ماده هفت این مصوبه اشاره شده ستاد راهبری نقشه جامع کشور ظرف مدت حداکثر شش ماه شیوه‌نامه آن را اجرایی کند.

وی با اشاره به نگرانی وزارت آموزش‌وپرورش برای آموزش مدارس عشایر و روستایی تاکید کرد: یکی از ارکان مهم عدالت آموزشی بحث مدارس عشایری و روستایی بود که دانش‌آموزان ما بعضاً امکانات لازم برای دریافت آموزش مجازی را نداشتند، یکی از راهبردهایی که در سال گذشته اجرا شد و امسال نیز مدنظر است فراهم‌کردن شرایط حضور این دانش‌آموزان در مدرسه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز