خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برداد؛

ایمن سازی روستاهای در معرض خطر سیل، اولویت اصلی بنیاد مسکن زنجان / مقاوم سازی 18 هزار واحد مسکونی روستایی در معرض سیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۳۸۳

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، از ایمن سازی روستاهای در معرض خطر سیل، اولویت اصلی بنیاد مسکن خبر داد و گفت: بیش از 18 هزار واحد مسکونی روستایی در معرض سیل در استان مقاوم سازی شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا خواجه ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران، گفت: تعداد روستاهای محدوده سیل در استان زنجان  275 روستا  با 42555 واحد مسکونی  می باشد که می توان گفت ایمن سازی این روستاها اولویت اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان می باشد.

 رضا خواجه ای با بیان اینکه، به دلیل شرایط جغرافیایی و اقلیمی شهرها و روستاها در دامنه کوه ساخته‌شده و به دلیل شیب‌دار بودن زمین و تغییر الگوی بارش‌ها در چند سال گذشته بروز سیل، ریزش سنگ و رانش زمین دور از انتظار نبوده است، ادامه داد: از 42555  واحد مسکونی روستایی در معرض سیل و خطر،  18169 واحد مقاوم سازی شده  است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد روستاهای محدوده گسل 153 روستا  با 18734 واحد مسکونی  می باشد که از این تعداد 11877 واحد مقاوم سازی شده است.

خواجه ای با اشاره به اینکه، با توجه به وضعیت و پتانسیل های موجود روستاها  تعداد 134 ناظر فنی دارای صلاحیت جهت  نظارت بر ساخت و ساز های روستایی و همچنین 15 دفتر فنی و مهندسی دیگر جهت طراحی واحد های مسکونی روستایی وجود دارد، یادآور شد:زمانی که برای ساخت یک مسکن از مصالح باکیفیت استفاده شود و بر اساس استانداردهای لازم ساخت‌وساز انجام گیرد احتمال ورود خسارت بسیار پائین می‌آید.

مدیر کل بنیاد مسکن استان خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات  طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی با کارمزد 5 درصد  تا سقف  100 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و و شهرهای زیر 25000 نفر پرداخت  می شود.

وی با بیان اینکه، از مجموع 92678 واحد مسکونی روستایی 51000 واحد مسکونی(معادل 55 درصد)  توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح استان مقاوم سازی شده است، تصریح کرد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبارسال 99 در استان زنجان به تعداد 4430واحد ابلاغ شده  که از این تعداد 4325واحد  معادل 98 درصد  نسبت به سهمیه ابلاغی انعقاد قرار شده که میانگین این میزان در  سطح  کشور 55 درصد می باشد که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز