خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان خبرداد؛

کاهش۸۶ درصدی آتش سوزی عرصه های طبیعی ایلام

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۳۶۳

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: آمار آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، رضا احمدی اظهار داشت: ۹۶ نقطه بحرانی وقوع آتش بر اساس آیتم های کارشناسی شده و میزان تکرار آتش سوزی در سطح استان شناسایی شده است که در این مناطق اقدام به ایجاد آتش بر شده است.

وی یادآور شد: گشت های موتوری و خودرویی نیز در این کانون ها مستقر شده و در مناطق فوق بحرانی حریق، پایگاه های مهار آتش راه اندازی شده است.

وی افزود: در راستای حفاظت از مناطق بحرانی در سطح جنگل ها و مراتع استان، ۸۹ نقطه به مساحت ۴۱۸ هزار هکتار در سطح استان شناسایی که نیروهای یگان حفاظت و اطفای حریق به صورت شبانه روزی در این مکان ها مستقر و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است.

احمدی یادآور شد: هر سال قبل از  شروع فصل گرم سال و  وقوع آتش سوزی در سطح جنگل های استان، با همه فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شورای های اسلامی شهر و روستا جلسات متعددی در راستای پیشگیری از وقوع حریق و ارزیابی تجهیزات آنها برگزار می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام اضافه کرد: مردم می توانند برای گزارش هر نوع آتش سوزی در سطح جنگل ها و مراتع استان با شماره ۱۵۰۴ به صورت رایگان تماس بگیرند تا یگان های حفاظت با هماهنگی با سایر نهادها و دستگاه های مرتبط و با حضور نیروهای واکنش سریع برای اطفای حریق وارد عمل می شوند.

استان ایلام دارای بیش از ۷۰۰ هزار هکتار عرصه جنگلی طبیعی و دست کاشت است.

از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام، یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار را طبیعت تشکیل داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز