خبرگزاری کار ایران

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان:

انشعابات غیرمجاز باعث آلودگی و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب می‌ شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۳۴۲

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان گفت: انشعابات غیرمجاز باعث آلودگی و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب می‌ شود.

به گزارش ایلنا از رشت،معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان گفت: انشعابات غیرمجاز باعث آلودگی و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت انشعاب گیری غیر اصولی می‌شود.

 مازیار غلامپور افزود: انشعاب و استفاده غیرمجاز، باعث افزایش هدر رفت آب شده و به دستگاه‌های اندازه‌گیری آب نیز خسارت وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین این اقدام موجب اخلال در خدمات رسانی به سایر زون‌های شبکه به لحاظ اُفت فشار وارده به شبکه می‌شود و میزان آب بدون درآمد را نیز افزایش می‌دهد.

وی حفظ کمیّت و کیفیت آب به صورت پایدار، کمبود منابع آب و نقدینگی را سه عامل مهم افزایش حساسیت متولیان تأمین و توزیع آب به مقوله انشعابات غیرمجاز دانست و گفت: انشعابات غیرمجاز شامل انشعاب‌گیری غیرقانونی از خط انتقال، شبکه توزیع، مخزن و حتی انشعاب گیری بدون اطلاع از انشعاب مجاز، دست کاری و تخریب کنتور (به عنوان ابزار سنجش و اندازه‌گیری مصرف)، هدایت آب تاسیسات برای مصارف دیگر، برداشت غیرمجاز از خروجی علمک آب‌رسانی و شیرهای برداشت عمومی است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی داشتن انشعابات غیرمجاز جرم بوده و مشمول جریمه می‌شود، تصریح کرد: کسانی که از طریق انشعابات غیرمجاز به شبکه وصل هستند، علاوه بر پرداخت نکردن هزینه آب بهاء به حقوق مشترکان قانونی نیز تجاوز کرده اند.

غلامپور با تاکید بر اینکه شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز به طور ویژه توسط این شرکت دنبال می‌شود، گفت: با توجه به اینکه بیشترین انشعابات غیرمجاز در مناطق حاشیه نشین شهر قرار دارد و ساکنان این مناطق به صورت ثبت نشده و غیرمجاز از آب استفاده می‌کنند، وجود اشتراک‌های غیرمجاز در شهرها هزینه‌های جاری شرکت را افزایش داده و ارائه خدمات مطلوب به مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی افزود: همچنین شرکت آب و فاضلاب گیلان با توجه به تأثیر مستقیمی که انشعابات غیرمجاز در اُفت فشار و کاهش کیفیت آب شرب مشترکین روستایی دارد، با پیمانکاران ذیصلاح جهت شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز قرارداد منعقد کرده است.

غلامپور خاطرنشان کرد: این شرکت در راستای مشتری مداری و همراهی با این گروه از افراد، در صورت خود اظهاری با ارائه بسته‌های تشویقی سعی در ترغیب هرچه بیشتر دارندگان انشعابات غیرمجاز جهت دریافت انشعاب قانونی دارد.

وی با اشاره به فراهم شدن شرایط ویژه حمایتی به مناسبت هفته دولت گفت: دارندگان انشعابات غیرمجاز تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند تا انشعابات غیر مجاز را به انشعابات قانونی تبدیل کنند و از شرایط ویژه حمایتی این شرکت در روند مجازسازی و برقراری انشعابات قانونی برخوردار شوند.

غلامپور افزود: به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از مخاطرات ناشی از بیماری کرونا، متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ نیز در این زمینه اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز