خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

74 بیمار کرونایی جدید در استان اردبیل روانه بیمارستان شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۰۵۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از شناسایی و بستری 74 بیمار کرونایی جدید و همچنین گزارش 15 مورد فوتی در شبانه روز گذشته در استان خبر داد.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌ها عنوان کرد: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های مشگین‌شهر، بیله سوار و نیر در وضعیت قرمز، شهرستان های اردبیل، پارس آباد، خلخال و گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با تاکید بر تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی جهت خروج از موج پنجم، افزود: هرچند ابتلا به کرونا و مرگ و میر نسبت به هفته های گذشته کاهش چشمگیری داشته اما مردم بدانند که با سهل انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی آمار مجددا رو به افزایش خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اذعان کرد: در شبانه روز گذشته 74 بیمار کرونایی جدید در استان شناسایی و بستری شدند و متاسفانه 15 فوتی نیز در مدت یاد شده گزارش شده است.

حبیب زاده ادامه داد: در حال حاضر 417 بیمار کرونایی به علت کمبود تخت و سطحی بودن ابتلاء، تحت نظر کادر درمان در منازل بستری هستند و همچنین 494 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان تحت مداوا قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: در 24 ساعت گذشته تعداد 73 بیمار با بهبودی نسبی از بیمارستان ها ترخیص شده اند. در حال حاضر وضعیت 100 بیمار کرونایی وخیم است که در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند. 

وی درباره آمار واکسیناسیون در استان نیز اذعان کرد: از آغاز واکسیناسیون تاکنون طی نوبت اول برای 399 هزار و 386 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 189 هزار و 688 نفر در برابر کرونا واکسینه شده‌اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 589 هزار و 74 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز