خبرگزاری کار ایران

در ایستگاه مرحله یک هشتم جام باشگاه های آسیا؛

تراکتور در انتظار شگفتی سازی/ تقابل شوالیه با لشگر 16 نفره

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۹۷۱

ساعاتی دیگر بازی حساس تراکتور و النصر عربستان در مرحله یک هشتم نهائی لیگ قهرمانان آسیا برگزار خواهد شد و تراکتور با دستی بسته و بدون بازیکنان اصلی خود با 16 بازیکن به قطر رفته و در رویای شگفتی سازی به میدان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، در چارچوب مسابقات مرحله یک‌هشتم نهائی لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال تراکتور  تا ساعاتی دیگر از ساعت 20:30 در دوحه قطر  در جدالی حساس به مصاف النصر عربستان می‌رود. این بازی  در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه شهر دوحه برگزار خواهد شد.

پرشورها درحالی رودرروی حریف سعودی قرار می‌گیرند که در دو ماه گذشته با مشکلات و حواشی زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند و حتی پیش از اعزام، قصد انصراف از این مسابقات را داشتند. تیم محبوب دیار آذربایجان در مجموع روند آماده‌سازی مطلوبی را برای این بازی پشت سر نگذاشته‌ است.

برخلاف نماینده کشورمان، تیم عربستانی در شرایطی کاملاً متفاوت و با برگزاری اردوهای تدارکاتی مناسب و انجام سه بازی در لیگ عربستان که با ۲ برد و یک باخت برای این تیم همراه بوده، به استقبال دیدار فردا می‌آید و از آمادگی به مراتب بالاتری نسبت به حریف برخوردار است.

نکته دیگر اینکه در آستانه این بازی نیمکت تراکتور دستخوش تغییرات شد و فیروز کریمی‌بار دیگر هدایت سرخ‌پوشان را بر عهده گرفت. مردی که معتقد است تیمش با وجود همه مشکلات از پیش بازنده نبوده و می‌تواند شاگردان «مانو منزس» برزیلی در تیم حریف را به دردسر بیاندازد.

شکست‌ناپذیری تراکتور در لیگ قهرمانان

در مرحله گروهی این رقابت‌ها، تراکتور با ۱۰ امتیاز در جایگاه دوم گروه خود ایستاد و با یک معجزه و حضور در جمع ۳ تیم برتر دوم به این مرحله راه یافت اما النصری‌ها در گروهی که تیم مدعی السد قطر نیز حضور داشت، با ۱۱ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین مجوز صعود گرفتند.

در مورد عملکرد دو تیم در دور گروهی می‌توان به شکست‌ناپذیری تراکتور اشاره کرد و این تیم تنها تیم منطقه غرب بود که هیچ باختی را متحمل نشد. با این وجود، تیم محبوب پرشورها آمار منفی کمترین برد و کمترین گل زده را در بین تیم‌های صعود کننده به خود اختصاص داد.

از سویی، دیدار تراکتور و النصر تقابل تیم‌های چهارم ایران و ششم عربستان است. تراکتوری‌ها در فصل گذشته مسابقات لیگ برتر علیرغم عملکرد پرنوسان با رده چهارم به کار خود خاتمه بخشیدند و النصری‌ها در لیگ حرفه‌ای کشور خود به رده‌ای بهتر از ششمی‌دست نیافتند.

جنگ نابرابر برای صعود

شاید «نبرد نابرابر» بهترین تعبیر برای مصاف دو تیم باشد جایی که تراکتور با پنجره بسته در نقل‌وانتقالات نه تنها نتوانست یارگیری کند بلکه چند بازیکن کلیدی‌اش را هم از دست داد و مضاف بر آن، دو ستاره خط آتش خود را هم به دلیل محرومیت و مصدومیت در بازی فردا در اختیار ندارد.

اما النصر با جذب ستارگان نامدار و گران‌قیمت خارجی چهره تیم کهشکانی به خود گرفته و به جرات می‌توان گفت این تیم یکی از قدرتمندترین تیم‌های مرحله یک‌هشتم است. ارزش تیم سعودی در سایت معتبر و بین‌المللی ترانسفرمارکت بیش از ۶ برابر تیم کشورمان برآورد می‌شود.

در توصیف شرایط نابرابر دو تیم همین بس که تراکتور برای این بازی با ۱۶ بازیکن و استفاده از چند یار تیم‌های پایه خود به دوحه سفر کرده است و تیم عربستانی با ۳۰ بازیکن که در بین آن‌ها ۴ ستاره خارجی نامدار از جمله اندرسون تالیسکای برزیلی و وینسنت ابوبکر کامرونی به چشم می‌خورد.

دومین حضور پرشورها در مراحل حذفی

تراکتور برای دومین بار به مرحله یک‌هشتم نهائی لیگ قهرمانان آسیا راه یافته و جالب اینکه این تیم در نخستین حضورش در این مرحله در سال ۲۰۱۶ با النصر امارات دیدار کرد که در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خورد و حالا با تیم هم‌نام عربستانی رودررو خواهد شد.

اما النصر که از تیم‌های پرافتخار عربستان به حساب می‌آید، در لیگ قهرمانان آسیا از سابقه نسبتاً زیادی برخوردار است. این تیم در فصل گذشته تا مرحله نیمه‌نهائی پیش رفت که در این مرحله در ضربات پنالتی نتیجه را به پرسپولیس واگذار کرده و از راهیابی به فینال مسابقات ناکام ماند.

با این حال و با اینکه تراکتور روی کاغذ از شانس کمتری نسبت به النصر برخوردار است، لیکن با توجه به برگزاری بازی دو تیم در زمین بی‌طرف و به صورت تک بازی که امکان خلق شگفتی در اینگونه دیدارها زیاد است، بنابراین احتمال صعود سرخ‌پوشان دیار آذربایجان به مرحله بعدی وجود دارد.

کارنامه دو تیم مقابل هموطنان رقیب

بازی فردا اولین دیدار تاریخ دو تیم تراکتور و النصر است و این درحالی است که پرشورها در تقابل‌های پیشین خود با نمایندگان عربستان کارنامه جالبی نداشته‌اند و در ۸ رویارویی با سعودی‌ها تنها ۲ برد به دست آورده و در ۵ بازی با نتیجه شکست و در یک دیدار نیز با تساوی از زمین خارج شده‌اند.

در آن طرف میدان، النصری‌ها نیز در جدال با نمایندگان کشورمان نتوانسته‌اند آمار خوبی بر جای بگذارند و در ۱۳ پیکار قبلی این تیم با تیم‌های ایرانی، عملکرد ۵ برد، ۶ باخت و ۲ تساوی برای زردپوشان به ثبت رسیده است. النصر در دور گروهی برابر فولاد به یک برد و یک تساوی دست یافت.

با همه این اوصاف، باید منتظر ماند و دید که جدال تراکتور و النصر با چه نتیجه‌ای به پایان خواهد رسید و آیا تیم محبوب پرشورها با هدایت فیروز کریمی، سرمربی کارکشته و باتجربه خود که تجربه قهرمانی در مسابقات آسیایی را دارد، می‌تواند شگفتی‌ساز شده و حریف پرمهره را از پیش‌رو بردارد یا خیر؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز