خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد؛

نامزدهای بخش غزل، دوسالانه غزل منزوی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۹۵۶

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، مهدی میرزا رسول‌زاده از اردبیل، وحید طلعت از ارومیه، ملاحت نادری از خلخال، عارف ساسانی از مراغه، پرویز سودی از زنجان، بهزاد بیات‌فرد از زنجان، نامزدهای بخش غزل ترکی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد ربیع احمدخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، گفت: نخستین دوسالانه غزل به نام حسین منزوی در سه بخش کتاب مجموعه غزل چاپ شده از ابتدای سال 96 تا 98، بخش دوم مربوط به تک اثر و بخش سوم در بخش پژوهش شامل پایان‌نامه و کتاب در حوزه نقد و بررسی غزل این شاعر فقید در حال برگزاری است.

 احمدخانی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به دوسالانه غزل حسین منزوی تا 15 خردادماه بود، اضافه کرد: پس از آن کارهای دیگری در ارتباط با انتخاب داوران و ... انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، داوران بخش غزل فارسی را محمد سلمانی، غلامرضا طریقی و بهروز یاسمی و داوران بخش ترکی را هم سعید سلیمان‌پور و علی کریمی معرفی کرد.

احمدخانی با اشاره به اینکه داوران بخش پژوهشی این جشنواره ادبی هم مهدی محبتی و قربان ولیئی هستند، گفت: دبیر علمی جایزه ملی غزل نیز اسماعیل امینی است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری این جشنواره نامزدهای بخش غزل ترکی معرفی شده‌اند، افزود: مهدی میرزا رسول‌زاده از اردبیل، وحید طلعت از ارومیه، ملاحت نادری از خلخال، عارف ساسانی از مراغه، پرویز سودی از زنجان، بهزاد بیات‌فرد از زنجان، نامزدهای بخش غزل ترکی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: طی روزهای آتی نامزدهای دو بخش دیگر نیز معرفی و در نهایت با بررسی داوران و انتخاب برگزیدگان مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

حسین منزی زاده ی 1مهر 1325زنجان بوده و در گذشت او  16اردیبهشت 1383 اتفاق افتاده است، منزوی شاعر غزل سرایی ایرانی است او برگزیده اولین جشنواره بین المللی شعر فجر در بخش شعر کلاسیک بوده است.

  منزوی که به عنوان شاعر غزلسرا در ایران شناخته شده است در سرودن شعر نیمایی، شعر سپید و ترانه هم ماهر بوده است.

نقش وی در زنده‌کردن غزل معاصر، چشمگیر ارزیابی شده‌است و حتی بعضی از منتقدان کار او را انقلابی در غزل امروز می‌دانند و آن را با کاری که نیمادر تحول شعر فارسی کرد، مقایسه کرده‌اند.

منزوی در ترانه‌سرایی نیز توانا بود و آلبوم نسیما به خوانندگی علیرضا افتخاری از سروده‌های اوست.

بسیاری از غزل‌های او توسط خوانندگان مشهوری نظیر: علیرضا افتخاری، کوروش یغمائی،  همایون شجریان، داریوش اقبالی، محمد نوری و … خوانده شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز