خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهر اوز مطرح کرد؛

۲۰ طرح سرمایه‌گذاری اوز در مرحله صدور مجوز است/ کمک 4/5 میلیاردی خیران برای استقرار ادارات

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۸۹۸

فرماندار اوز با بیان اینکه مشکلات شهرستان را از سال 98رصد کردیم، گفت: پس از شهرستان شدن، اوز دچار عقب ماندگی در حوزه آب ، گاز، استقرار ادارات، مخابرات، اشتغال و... بود که این مسائل رصد شد و اولویت اول استقرار ادارات بود.

به گزارش ایلنا، علی اصغرعلی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به موقعیت شهرستان اوز در ابعاد مختلف اظهار داشت: این شهرستان محور وحدت در جنوب استان با وجود علمای بزرگ است و یکی ازبزرگ ترین افتخارات ما خدمت  به برداران و خواهران اهل سنت است که 98درصد جمعیت اوز را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه وجود خیران بزرگ در منطقه موجب شده در بسیاری از پروژه‌ها نقش داشته باشند، افزود: بسیاری از مردم اوز در حوزه خلیج فارس و استان های جنوبی کشور کار می کنند و در معادلات اقتصادی ایران با کشورها نقش داشته و دسترسی به منابع ارزی را ایجاد کرده اند.

او با بیان اینکه در استقرار ادارات حدود 4.5 میلیارد تومان خیران کمک کردند، ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته سایت اداری تعریف و با تأمین اعتباری که توسط برخی از دستگاه های صورت پذیرفته، اکنون در مرحله پروسه نهایی سازی سایت اداری و  واگذاری زمین به ادارات هستیم.

علی پور با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه  سرمایه گذاری نیز گفت: نخستین کار ما در این عرصه اخذ مجوز  یک طرح 20مگاواتی نیروگاه خورشیدی از شورای برنامه ریزی و توسعه استان بود که در آینده ی نزدیک شروع خواهد شد.

این مقام مسوول همچنین گفت: حدود۲۰ طرح  سرمایه گذاری در مرحله صدور مجوز است که تحول بزرگی در شهرستان ایجاد می کند که در شهرک صنعتی عملیاتی می شود.

وی افزود: با توجه به محدودیت های زیست محیطی اجرای طرح های سرمایه گذاری در شهرک صنعتی فعلی شهرستان به علت گرید ۲ بودن آن، جهت ایجاد یک شهرک جدید صنعتی نیز موافقت استانی گرفته شده و در حال اخذ استعلامات هستیم.

فرماندار اوز استفاده از توان بخش خصوصی در بحث ساخت مسکن را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر حدود 400واحد مسکن ملی در شهرستان در حال طراحی و نهایی شدن است که بخشی از آن با مشارکت بخش خصوصی در دست پیگیری داریم.

علی پور به اقدامات حوزه گازرسانی نیز پرداخت و اظهارداشت: گازرسانی به بخش بیدشهر، همزمان با بخش های جویم و بنارویه  با اعتبار بالغ بر 79میلیارد تومان در حال اجرایی شدن است  و گاز وارد شهرستان نیز شده که امیدواریم تا بهمن ماه امسال شاهد افتتاح آن باشیم ضمن اینکه حدود 7میلیارد تومان جهت توسعه شبکه داخلی گاز  در سال جاری در اوز و  فیشور هزینه شده است.

او به حوزه مخابرات نیز اشاره کرد و گفت: شبکه فیبر نوری را به ارزش 10میلیارد تومان از اوز به هیرم انجام دادیم که بسیار تاثیرگذار بود و 11روستا در این مسیر را از خدمات بهره مند کرد.

فرماندار اوز با بیان اینکه در حوزه آب رسانی مشکلات بسیاری وجود داشت، افزود: در بخش مرکزی و روستای کهنه مشکل بسیار بود و چند طرح بزرگ در بخش مرکزی انجام شد و همچنین انتقال آب از مربط به سمت شهرک کهنه توحید و کهنه قدیم اجرایی شد که برای 15میلیارد تومان هزینه شده است.

علی پور ادامه داد: اجرای 2مخزن 5هزار متر مکعبی را نیز در شهر اوز داشتیم که در حال تکمیل است و در گلار نیز 2مخزن در حال اجرا است و خط آب رسانی تقویت شد.

وی با اشاره به اقدامات حوزه سلامت نیز گفت: شورای خیران سلامت در اوز تشکیل شد و در کنار آن ستاد مردمی کرونا را تشکیل دادیم که در این راستا حدود 8میلیارد تومان کمک های مردمی جذب شد.

فرماندار اوز خاطرنشان کرد: مجوز بیمارستان بزرگ راهپیما را نیز به کمک نماینده شهرستان اخذ شده که پروژه با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه کرد 70میلیارد تومان  تا به حال به همت خیر منطقه در حال اجراست که برآورد اتمام پروژه ۲۸۰ میلیارد تومانی دارد.

وی به حوزه راه نیز اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه هایی صورت گرفت و خیران راه برای اولین بار در شهرستان شکل گرفت که در این راستا بهسازی راه اوز به بختیاریه با اعتبار 85میلیارد تومان عملیاتی شد که 35میلیارد تومان آن با مشارکت خیریان بوده است. همچنین راه اوز به شرفویه با 94میلیارد تومان در دست اجرا است که 24میلیارد تومان آن را خیران تامین کردند.

به گفته علی پور 4بانده شدن اوز تا سه راهی ارد در طرح ملی لار- لامرد نیز در دستور کار است.

وی افزود: در حوزه کتاب اقدامات بسیار مهمی انجام شده است مقام های کشوری در شهر خلاق کتاب، روستای دوستدار کتاب و مدال برنز یونیسف در خصوص شهر دوستدار کتاب کودک را کسب نموده ایم.

فرماندار اوز  گفت: حدود ۳۵ اداره در یکسال گذشته در سطح شهرستان نیز ، استقرار و ارتقاء یافتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز