خبرگزاری کار ایران

فعال شدن ۹ تعاونی دانش بنیان و توسعه عمران در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۸۵۹

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: با توجه به برنامه ریزی‌هایی که در سال ۱۴۰۰ انجام شده برنامه تعاونی‌های نوع جدید را در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، حمیدرضا پناه با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌ها برای توسعه بخش تعاون در سطح خراسان رضوی گفت: با توجه به برنامه ریزی‌هایی که در سال ۱۴۰۰ انجام شده برنامه شرکت‌های تعاونی نوع جدید را در دستور کار قرار دادیم که امیدواریم با کمک همه دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان و همچنین حمایت استاندار خراسان رضوی به این مهم دست پیدا کنیم و بتوانیم آن‌ها را افزایش دهیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۷۳۲۲ شرکت تعاونی در سطح استان فعال هستند، افزود: در شرکت تعاونی‌های نوع جدید از ابتداء امسال نیز چهار تعاونی دانش بنیان و پنج تعاونی توسعه عمران در سطح استان فعال شدند و تلاش می‌کنیم تا تعاونی‌های فراگیر بیشتری را در سطح استان تشکیل دهیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: ما به دنبال منحل کردن شرکت تعاونی‎‌ها نیستیم و تلاش می‌کنیم آن‌هایی که راکد هستند را فعال کنیم، با اقدامات صورت گرفته سال گذشته هیچ تعاونی که غیرفعال شده باشد را نداشته‌ایم.

پناه در ادامه با اشاره به آسیب‌هایی که بر اثر شیوع ویروس کرونا به بخش تعاون وارد شد، بیان کرد: با توجه به مشکلات و آسیب‌هایی که بر اثر شیوع ویروس کرونا در دنیا به وجود آمد به تبع ما هم با مشکلاتی مواجه شدیم.

او تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا ۱۴ رسته از جمله بخش گردشگری، رستوران‌ها و هتل‌ها که آسیب بیشتری دیدند به صورت نیمه فعال یا تعطیل در آمدند و از فعالیت‌های اقتصادی متضرر شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی عنوان با بیان اینکه «سایر این ۱۴ رسته در این مدت در سطح استان فعال بودند»، تاکید کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شد تسهیلاتی در اختیار مشاغل متضرر شده از ویروس کرونا قرار گرفت.

پناه با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۷۰۴ میلیارد تومان به بنگاه‌های آسیب دیده در سطح خراسان رضوی تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است، اظهار کرد: افرادی که به خاطر شیوع ویروس کرونا از کار برکنار شدند مشمول بیمه بیکاری قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز