خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز و زرقان در گفت و گو با ایلنا:

نا‌هماهنگی در انتخاب استاندار فارس باعث شکاف نمایندگان و وزارت کشور می‌شود/حرکت لاک پشتی دولت در انتخاب استانداران

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۶۳۲

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه در صورتی‌که استاندار فارس با هماهنگی مجمع نمایندگان انتخاب نشود وزارت کشور در ادامه کار و فعالیت با مشکل مواجه خواهد شد، گفت: قطعا این مهم سبب می‌شود تا شکافی میان مجمع نمایندگان و وزارت کشور ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به مشخص نشدن استاندار فارس در جلسه هیأت دولت در هفته جاری افزود: فعلا خبری از انتخاب استاندار جدید  نیست.

حرکت لاک پشتی دولت در انتخاب استانداران

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه اطلاعی از تحقیق و تفحص در ادارات استان در اختیار ندارم بیان کرد: این موضوع را در ماه‌های گذشته پیگیری نکردم.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد دولت در انتخاب استانداران کند حرکت می کند، بیان کرد: در شرایط فعلی حرکت دولت در انتخاب استانداران لاک پشتی است و این در حالی است که تاکنون تنها چند  استاندار مشخص شده است.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیاز است تا هرچه زودتر تکلیف ادارات مشخص شود بر لزوم هرچه سریع‌تر استانداران بخصوص استاندار فارس تاکید کرد.

عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه جهت تصدی پست استانداری فارس نیروها از کانال های مختلفی به وزارت کشور معرفی می شوند، تصریح کرد: مجمع نمایندگان، مجموعه ائمه جمعه و ..... نیروهای دارای شرایط را جهت تصدی استانداری فارس به وزارت کشور معرفی می کنند.

ضرورت انتخاب استاندار فارس با هماهنگی مجمع نمایندگان استان

قادری در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی نیاز است تا وزارت کشور استاندار را با هماهنگی مجمع نمایندگان برگزیند، خاطر نشان کرد: قطعا در صورتی‌که وزارت کشور گزینه‌های مجمع نمایندگان را به عنوان استاندار فارس انتخاب نکرد باید با هماهنگی با مجمع واجدالشرایط ترین گزینه را بر مسند استانداری فارس بنشاند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به نیروهای معرفی شده برای کسب کرسی استانداری فارس به وزارت کشور افزود: از انتخاب گزینه استانداری فارس توسط وزارت کشور اطلاعی ندارم.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه متاسفانه وزرایی که در سال‌های گذشته بر صندلی وزارت آموزش و پرورش تکیه زده بودند شیرازه کار از دست‌شان خارج شده بود، گفت: این مهم سبب شد که وزرا در سال‌های گذشته نتوانند این وزارتخانه را به درستی هدایت کنند.

وی با اشاره به اینکه نداشتن طرح و برنامه مناسب در حوزه آموزش و پرورش باعث شد تا وزرای این وزارتخانه دچار روزمرگی شوند، افزود: تمام این عوامل سبب شد تا مصائب و چالش‌های وزارت آموزش و پرورش در سال‌های گذشته حل و فصل نشود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با بیان اینکه کمبود نیرو در آموزش و پرورش بیش از دیگر ادارات است، ادامه داد: وجود ادارات متعدد در زیر مجموعه آموزش و پرورش باعث شده تا بخش قابل توجهی از نیروهای آموزش و پرورش در ادارات به کار گرفته شوند.

بدترین نوع مدیریت استان در حوزه آموزش و پرورش است

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه هرچند بخش فناوری و اطلاعات ایجاب می‌کند که امور آموزش و پرورش به صورت متمرکز انجام دهند، بیان کرد: متاسفانه بدترین شکل مدیریت در فارس مربوط به اداره کل آموزش و پرورش استان است و این در حالی است که این سازمان به جای اینکه از نیرو و دانش آموخته‌های دانشگاه ههای مربوط و عالی استفاده کنند بدون برنامه در حال جذب نیرو‌های  بازنشسته‌ است.

قادری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیاز است تا آموزش و پرورش از نیروهای نخبه و توانمند استفاده کند، تصریح کرد: تمام این عوامل سبب ایجاد مشکلات برای آموزش و پرورش شده است.

مدیریت نامناسب مهم ترین دلیل پایین بودن حقوق معلمان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه نداشتن برنامه مناسب برای تأمین حقوق معلمان سبب شده تا قشر فرهنگیان پایین‌ترین دریافتی‌ها را داشته باشند، بیان کرد: شوربختانه وضعیت مناسبی در آموزش و پرورش حکمفرما نیست.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه مدیریت آموزش و پرورش فارس با مشکل جدی مواجه است،تصریح کرد: هرچند که نیروهای توانمند زیادی با مدارک کارشناسی ارشد و دکترا در آموزش و پرورش وجود دارند اما عدم به کارگیری این افراد توسط مدیران باعث شده تا شاهد مشکلات متعدد در این وزارتخانه باشیم.

 

انتهای پیام/
محمدرضا طاهری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز