خبرگزاری کار ایران

کارزار مردم آبادان در اعتراض به شهردار منتخب شورای شهر

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۵۱۸

جمعی از مردم آبادان خوزستان با راه‌اندازی کارزاری به انتخاب شورای شهر برای شهرداری این شهر اعتراض کردند. به گفته آنها انتخاب حسین حمیدپور که پیش‌تر و در شورای قبلی چهار بار استیضاح شده باعث بی‌ثباتی در مدیریت این شهر خواهد شد.

به گزارش ایلنا ، امضاکنندگان این کارزار که تا امروز تعدادشان به بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده در بیانیه این کارزار خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس دولت نوشته‌اند:

«احتراماً به اطلاع می‌رساند روز یکشنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۰ شورای ششم شهرستان آبادان، شهردار تازه‌ای برای شهر انتخاب کرد. شفافیت و دقت این انتخاب در نگاه اکثر شهروندان و ناظران بیرونی دارای ابهام بسیار است. شهروندان آبادانی در حالی با نگرانی شاهد شهردار شدن آقای حسین حمیدپور هستند که بخش بزرگی از کنشگران، نسبت به کارنامه منفی ۲۶ ماه تصدی شهرداری آبادان با چهار بار استیضاح منتهی به برکناری توسط شورای پنجم به همراه عدم وجود سابقه مدیریتی، تخصص و تجربه ایشان برای مدیریت شهری و شایعه دخالت برخی افراد در حمایت از ایشان برای تصدی پست شهرداری آبادان، هشدار داده بودند ولی متأسفانه شورای شهر آبادان در انتخابی شبهه‌دار از بین ۱۹ نفر ایشان را انتخاب کرد.

فراتر از این نگرانی‌ها، به نظر می‌رسد انتخاب آقای حسین حمیدپور به عنوان شهردار آبادان با قوانین و مقررات حاکم بر شرایط احراز تصدی سمت شهرداران دارای مغایرت است که تطبیق آن و بررسی اعتبار قانونی آن بر عهده وزارت کشور است. بر خلاف بند ۴ ماده ۳ «آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار» مصوب ۱۳۹۷، ایشان فاقد ۷ سال سابقه مدیریت ارشد است؛ مستند به «دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای» مصوب ۱۳۹۵، مدیران ارشد به عنوان مدیران حرفه‌ای در دستگاه‌های اجرایی سابقه فعالیت دارند.

اکنون، ما جمعی از شهروندان با امضای این نامه اعتراض خود را به انتخاب شبهه‌دار فردی فاقد شرایط لازم، تخصص و تجربه کافی اعلام می‌داریم. آنچه ما در تمام این سال‌ها آموخته‌ایم این است که جبران اشتباهات فاحش مدیریتی در سطح ملی و منطقه‌ای دشوار و چه بسا ناممکن است.

ما نگرانیم که این شیوه انتخاب شهردار و اصرار بر نادیده‌انگاری قانون، تجربه و تخصص و تقابل با نظرات کارشناسی و افکار عمومی، در شیوه اداره شهر نیز تداوم یابد و خساراتی جبران‌ناپذیر بر جای گذارد؛ خساراتی که هم متوجه شهر و شهروندان شود. از آن مقام محترم تفاضامندیم دستورات لازم را در خصوص بررسی قانونی و سلامت انتخاب ایشان صادر فرمایند.»

این کارزار تا تاریخ ۱۶ مهر در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/abadan-mayor) در حال جمع‌آوری امضاء است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز