خبرگزاری کار ایران

رشد ۳۴ درصدی وصول درآمدهای در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۴۴۲

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی از وصول ۱۸ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی درآمدهای استان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: این آمار رشد ٣۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، داود غفارپور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۶ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال از این مبلغ سهم اداره کل امور مالیاتی است که تحقق ١٢٠ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: برای سال جاری ۴٨ درصد افزایش درآمد مصوب استان به مبلغ ۲۴ هرار میلیارد ریال پیش‌بینی شده که تاکنون هشت هزار میلیارد ریال آن محقق شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: هفت هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال این مبلغ مربوط به درآمدهای مالیاتی است.

غفارپور تاکید کرد: کل درآمد ملی سال گذشته در آذربایجان‌غربی ٧٠۰ میلیارد ریال بوده و طی امسال نیز این رقم تاکنون به حدود ١۵۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی اعتبارات جذب شده اسناد خزانه سال گذشته را تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مهلت جذب تا ١٠ مهرماه است که انتظار می‌رود این مبلغ افزایش یابد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: کل املاک دولتی و نهادهای عمومی ثبت شده در سامانه سادا به جز شهرداری ارومیه که تاکنون اعلام نکرده بیش از ۲۲ هزار و  ۵۳۰ مورد بوده است.  

وی تصریح کرد: بیشترین املاک ثبت شده در سامانه سادا, مربوط به منابع طبیعی استان با ثبت ۱۳ هزار و ۷۷۰ ملک در رتبه اول و پس از آن آموزش پرورش استان با ثبت ۴ هزار و ۵۲۵ ملک است‌.

وی کل مطالبات دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها را ۱۰ هزار و ۹۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مطالبات دستگاه‌های اجرایی ۸ هزار و ۷۱۲ میلیارد تومان و شهرداری‌ها نیز ۱ میلیارد و ۳۸۱میلیارد تومان است.

وی میزان بدهی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها را نیز ۹هزار و ۸۰۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۹ هزار و ۲۱میلیارد تومان آن مربوط به دستگاه‌های اجرایی و هفت هزار و ۸۰میلیارد تومان آن مربوط به شهرداری‌ها است.

وی از معرفی ١٣٠ مورد ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی، خبر داد و افزود: برای ٨٨ مورد آن مجوز فروش از وزیر امور اقتصادی و دارایی اخذ شده است.

غفارپورتاکید کرد: یکی از مشکلات این حوزه عدم اعتماد مردمی و ثبت آگهی مزایده در سامانه تدارکات الکترونیکی است.

‍ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی از تهیه نقشه اطلس و سرمایه گذاری برای واگذاری به متقاضیان خبر داد و گفت: بیش از ۵٠٠٠ هکتار از اراضی ملی در شهرستان‌های استان شناسایی شده است. 

غفارپور افزود: مشخصات بیش از ١٢۵ فرصت سرمایه گذاری در بسته های مولتی مدیا،  بیش از ١٧٠ خلاصه نویسی وضعیت سرمایه گذاری و بیش از ٣۵ ملک تملک شده فعالین اقتصادی توسط بانک های عامل در اختیار مرکز خدمات سرمایه گذاری است. 

وی حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب را ۴٧٠ میلیون دلار اعلام کرد و گفت : بیش از ٧٢ میلیون دلار آن جذب شده و بخشی هم در قالب چمدانی، صرافی های غیر رسمی و دستگاه های خط تولید وارد استان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز