خبرگزاری کار ایران

تزریق واکسن کرونا به یک‌میلیون و ۴۵۶ هزار نفر در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۳۴۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به روند مناسب واکسیناسیون گفت: تاکنون یک‌میلیون و ۴۵۶ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال آذربایحان شرقی دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمدحسین صومی درجمع خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار کرد:  در سه روز گذشته، روزانه  بیش از ۱۰۰ هزار دز واکسن در سطح استان تزریق می‌شود.

وی با بیان این‌که جمعیت هدف بالای ۱۸ سال استان بالغ بر سه میلیون نفر است، افزود: تاکنون یک میلیون و ۴۵۶ هزار نفر دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت شبانه روزی تعدادی از مراکز واکسیناسیون کرونایی تبریز از امروز، ادامه داد: در تمامی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاهای استان، افراد بالای ۱۸ سال و در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز افراد متولد ۱۳۷۰ و به پایین (۳۰ ساله و به بالا) واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

صومی با بیان این‌که وضعیت کرونایی استان در حالت پایدار قرار دارد، گفت: اکنون یک هزار و ۸۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۰ نفر مبتلای به این بیماری جان باختند.

آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۳۰ سال در تبریز

در همین حال رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۳۰ سال در این شهر خبر داد.

سیمین خیاط‌زاده گفت: در شهرهای بزرگ مانند تبریز متولدین ۱۳۷۰ به بالا و در شهرهای کوچک با جمعیت پایین ۲۰ هزار نفر، تمامی افراد بالای ۱۸ سال واکسینه می‌شوند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۱۰ هزار دز واکسن تزریق شده است که آذربایجان شرقی و شیراز، آمار بالای واکسیناسیون را در کل کشور به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۲.۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده‌اند و پیش‌بینی‌ می‌شود، با ورود محموله‌های جدید، واکسیناسیون با همین روند ادامه داشته باشد.

خیاط‌زاده یادآور شد: آذربایجان شرقی، ۹۲ درصد محموله‌های واکسن تهران را تزریق کرده‌ و هیچ واکسنی را در انبار باقی نمی‌گذارد.

وی در رابطه با ماجرای واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال روز جمعه افزود: بر اساس تصمیمات اخذ شده، قرار بود که مثلاً اگر فردی با همسر خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و همسر او واجد شرایط سن واکسن باشد، در راستای تکریم ارباب رجوع به او نیز واکسن تزریق کنیم، اما متوجه شدیم که به طور ناگهانی مراکز شلوغ شده و گروه سنی پایین مراجعه می‌کنند؛ استثناً ادامه دادیم و از روز شنبه مجدداً بر اساس دستورالعمل‌های وزرات بهداشت عمل کردیم.

وی در رابطه با وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی گفت: استان ما، موج پنجم را رد کرده و از قله به پایین حرکت می‌کند که موارد بستری، مانده بستری، بخش ویژه مریض‌های بد حال، مراجعه به بیمارستان و نمونه برداری‌ها کاهش یافته است، اما شدت کاهش چندان قابل توجه نیست. 

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان در ارتباط با واکسن‌های موجود تاکید کرد: سینوفارم و برکت در هر دو دز موجود است اما میزان دز اول آسترازنکا خیلی کم بوده و در شرایط خاص تزریق می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز