خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

برخی مشاغل زنجان کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۲۴۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه نانوایان، مساجد و مسافربران شهری در ردیف کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار دارند تاکید کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر در بخش بستری در بیمارستان‌های استان نوسان وجود دارد اما استان در حال رد شدن از وضعیت پیک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: روند اخذ تست‌های پی سی آر نشان می‌دهد در همه شهرستان‌های استان زنجان به جز ماهنشان روند مراجعات کاهشی است.

قزلباش، یادآورشد: به‌رغم روند کاهشی گردش ویروس اما با کمترین غفلت این گردش می‌تواند افزایش یابد اگرچه قضاوت در این زمینه هنوز زود است.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۴ هفته با تاخیر وارد پیک پنجم کرونا شد، افزود: در دو شهرستان زنجان و ماهنشان همچنان روند افزایشی با شیب ملایم است.

قزلباش، میانگین رعایت پروتکل‌ها را در کل استان ۵۳ درصد عنوان کرد و افزود: یکی از نگرانی‌ها عادی انگاری با برگشت به شرایط عادی و وارد شدن به پیک جدید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه همچنان نانوایان، مساجد و مسافربران شهری در ردیف کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار دارند، ابراز کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید افزایش یابد.

قزلباش، تاکید کرد: تا دیروز ۵۶۰ هزار دوز واکسن در استان زنجان تزریق شده است که این امر نشان دهنده پوشش ۴۵ درصد در دوز اول و ۲۵ درصدی در دوز دوم است.

قزلباش، ادامه داد: در شهر زنجان پوشش واکسیناسیون ۶۵ درصد است اگر چه در مناطقی همچون اسلام آباد، کوی فرهنگ پونک و گلشهر بین ۵۱ تا ۶۰ درصد و سایر نواحی بالای ۶۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: آموزه‌ها و اطلاعات غلط و عدم مراجعه مردم از مهمترین دلایل عدم مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون است.

وی،  با اشاره به اینکه روزانه ۱۵ تا ۱۶ هزار نفر در استان زنجان واکسن کرونا دریافت می‌کنند، یادآورشد: دانشجویان استقبال خوبی از واکسیناسیون دارند و فعالان بخش‌ حمل‌و‌نقل ۹۰ درصد و فرهنگیان ۹۵ درصد واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز